پنجشنبه 20 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از تحصن سه روزه در هامبورگ عليه دستگيری تظاهرکنندگان، شکنجه و اعدام معترضين در ايران، انجمن دفاع از حقوق بشر و دموکراسی - هامبورگ

انجمن دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در هامبورگ در کليسای صلح در آلتونا يک تحصن سه روز عليه دستگيرهای تظاهرکنندگان در ايران، شکنجه و تجاوز در زندانها و عليه اعدامهای بی رحمانه تدارک ديدند.
اين تحصن از روز جمعه ساعت ۱۰ صبح پنجم مارس تا يکشنبه هفتم مارس ساعت هشت شب ادامه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعداد بسياری از ايرانيان با حضور منسجم خود در اين تحصن پشتيبانی خود را از جنبش صلح آميز ايرانيان عليه ديکتاتوری رژيم اسلامی در ايران اعلام داشته و همصدا با انجمن خواستهای خود را مبنی بر اقدام کشور آلمان بعنوان يکی از اضاء کنندگان منشور بين المللی حقوق بشر ، عليه خوشونت رزيم اسلامی کتبا به مجلس هامبورگ ارائه دادند.
بيانيه ای که انجمن تهيه کرده و خواستهای خود را درج نموده بود از طرف تعداد کثيری از ايرانيان و آلمانيها امضا شد که به مجلس آلمان ارائه شود.
روز اول تحصن بعد از نشان دادن فيلمهای از وقايع اخير ايران و گزارشهای جديد و گفت و شنود آقای پرويز مخناری در باره جنبش سبز سخنرانی کردند و بعد حضار با گفت و شنود و سئوالات اولين روز را بپايان بردند. در اين روز سخنگوی حزب سوسيال دموکرات هامبورگ « اس پ د » حضور يافت و با گفت و شنود پشتيبانی اين حزب را از اهداف اين تحصن اعلام کرده و وعده داد که صدای اعتراض ما را و خواستهای مارا از دولت هامبورگ ، در مجلس بگوش سياستمداران برساند.
دومين روز شنبه ۶ مارس باز هم فيلمهايی به نمايش گذاشته شد و گفتگو در باب جريانات ايران آغاز گرديد و در آخر آقای مهندسن حسن شريعتمداری سخنرانی کردند موضوع سخنرانی ايشان
« اجرای کامل قانون اساسی يا اجرای کامل منشور حقوق بشر »
بود و بعد از سخنرانی پرسش و پاسخ صورت گرفت.
روز سوم يکشنبه که روز حضور و دعای آلمانيها ميباشد کشيش کليسا در ابتدا راجع به حضور ما در کليسا و وقايع اخير ايران و رژيم ايران گزارش داد و دعا کردند که ايران نيز روزی از موهبت آزادی و دموکراسی همچون آلمان برخوردار شود اين کشيش مهربان به نمايندگی از کليسا پشتيبانی خود را از اين حرکت و خواستهای ايرانيان هامبورگ اعلام کرد و قول هرگونه کمک و پشتيبانی اين کليسا را به حضار ايرانی داد.
مدعوين آلمانی بعد از دعای يکشنبه در محراب کليسا نزد ايرانيان آمدند و بعد از گفتگو و پرسش در باره ايران و حرکت ايرانيان، بيانيه ما را همگی امضاء کردند که اين بيانيه همراه با گزارش کتبی به مجلس هامبورگ ارائه ميشود.
در تمام اين سه روز ايرانيان با آوردن ميوه و غذا و چای و قهوه از همه حضار در اين تحصن پذيرای کردند.
اميدواريم که اين حرکت قدم کوچکی در راه پشتيبانی از جنبش سبز ايران باشد و به اميد آنکه بزودی ملت ايران به حقوق حقه مدنی خود دست يابد، اين حرکات را ادامه ميدهيم.

پيروز ملت ايران
هيئت مديره انجمن دفاع از حقوق بشر و دموکراسی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016