پنجشنبه 22 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پذيرش آزادی علی وکيلی راد يا رد آن، شاخصی برای آزمودن استقلال دستگاه عدالت فرانسه؟ گفتگو با لادن برومند، راديو بين المللی فرانسه

شهلا رستمی ـ وکيل علی وکيلی راد، يکی از قاتلان شاهپور بختيار، نخست وزير مقتول ايران، امروز خواستار آزادی مشروط موکلش شد.

دادسرای پاريس، عليرغم حضور قضات دادگاه اجرای احکام در زندان "پوآسی" در منطقه "ايولين" در نزديکی پاريس، اعلام کرد تصميم گيری در مورد اين درخواست رابه بعد موکول می کند. علی وکيلی راد که در سال ۱۹۹۱ شاهپور بختيار را به قتل رساند، در سال ۱۹۹۴ به حبس ابد همراه با ۱۸ سال حبسی که هيچ عفوی شامل آن نمی شود، محکوم شد. اين ۱۸ سال حبس در روز ۲ ژوئيه به پايان رسيد اما درخواست امروز وکيل علی وکيلی راد، آنهم در آستانه روز ۲۲ بهمن و نيز مقوله آزادی "کلوتيلد ريس" پژوهشگر جوان فرانسوی به شرط آزادی علی وکيلی راد بنا به تقاضای دولت ايران، بحث های بسياری را در فرانسه انگيخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته رسانه ها از امکان داد وستد سياسی و مراجع دولتی از استقلال قضات و مراجع حقوقی صحبت می کنند. از لادن برومند، مورخ و فعال حقوق بشر در بنياد عبدالرحمان برومند، وکيل دادگستری و پدر وی، که او نيز در سال ۱۹۹۱ در فرانسه به قتل رسيد، پرسيدم حکم دادگاه فرانسه را در صورت مثبت يا منفی بودن چگونه می توان ارزيابی کرد و آيا می توان آن را شاخصی برای آزمودن استقلال دستگاه عدالت فرانسه دانست؟

[برای شنيدن اين گفتگو، اينجا را کليک کنيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016