پنجشنبه 8 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام دو عضو انجمن پادشاهی، متهمان پيش از انتخابات بازداشت شده بودند، ادوارنيوز

ادوارنيوز: دادسرای عمومی و انقلاب تهران، امروز اعلام کرد حکم دو نفر به نام‌های محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور که به تاييد دادگاه تجديدنظر تهران رسيده بود سحرگاه امروز (پنج شنبه) اجرا شد و محکومان به دار مجازات آويخته شدند. دادسرای تهران اين افراد را مرتبط با حوادث روز عاشورا دانسته و همچنين خبر از صدور حکم اعدام برای نه تن ديگر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ادوارنيوز، دو فردی که امروز اعدام شده اند اساسا در ارتباط با پرونده انجمن پادشاهی و در فروردين ماه (سه ماه قبل از انتخابات) بازداشت شده بودند و همکاری در انفجار شيراز از جمله اتهامات آنها بود.
بر اساس اين گزارش يکی از اتهامات آرش رحمانی، جوان نوزده ساله ای که امروز اعدام شد اقدام برای تهيه مواد منفجره بوده است که مستند دادگاه در اين ارتباط چند کيسه "کود شيميايی" بوده است.
براساس اين گزارش اعدام آرش رحمانی که تا چندی پيش در اتاق های عمومی بند۲۰۹ نگهداری می شد، به شدت غيرمترقبه بوده و وی بر اساس وعده بازجويانش در انتظار تخفيف و لغو مجازات اعدام در محاکم بالاتر بوده است.
آرش رحمانی پور البته در يکی از دادگاه های نمايشی پس از انتخابات حاضر و به اعتراف عليه خود پرداخت، درحالی که پيش از انتخابات بازجويی ها از وی پايان يافته بود اما در پروژه ای به مديريت سعيد مرتضوی، دادستان پيشين اين جوان به دست داشتن در اعتراضات پس از انتخابات نيز اعتراف کرد. اعترافات رحمانی پور يکی از بخش های مهم دادگاه نمايشی پس از انتخابات بود به طوری که شب قبل از برگزاری دادگاه وی به همراه چند متهم ديگر جهت "تمرين اعترافات" به سالن اجتماعات مجتمع امام خمينی (محل برگزاری دادگاه) آورده شدند و در حضور مرتضوی به تمرين اعترافات پرداختند، اعترافاتی که در آنها حتی از زمانسنج برای تنظيم وقت استفاده می شد.
يکی از فعالان سياسی که در حوادث پس از انتخابات بازداشت و پس از مدتی آزاد شد با اشاره به اينکه چند روزی با آرش رحمانی پور هم بند بوده است، گفت: "وی جوانی خوش برخورد بود و تصور خودش و هم بندانش اين بود که اين حکم بر اثر جريانات بعد از انتخابات صادر شده و قطعا اجرا نخواهد شد، خود آرش هم در توصيف روند دادرسی اش در مدتی که با وی هم بند بودم و از وضعيت حکمش پرسيدم گفت: طناب اعدام دور گردنم نازک شده است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016