چهارشنبه 7 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: تذکرات هيات نظارت به نفع مطبوعات است، ايسنا

ـ جشنواره دهه فجر امسال با دوران قبل از دولت نهم فرق می‌کند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکرات هيات نظارت بر مطبوعات را در مجموع به نفع نشريات دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران سيدمحمد حسينی در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبنی بر دليل احضار مديرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد به دادسرا اظهار کرد: آن‌ها سوالاتی داشتند، مساله چندان مهم نبود، در مورد برخی از نشريات می‌خواستند اطلاعات بيشتری کسب کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: هم‌چنين درمورد نشريه همت و موج انديشه نيز سوالاتی مطرح کرده بودند که مديرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در اين ارتباط توضيحاتی دادند. تصور شده بود که موج انديشه و نشريه همت اخيرا مجوز گرفته‌اند در صورتی که اين‌گونه نبود و اين نشريات از چند سال قبل مجوز داشتند و با توضيحات ارائه شده، مساله حل شد.

خبرنگار ديگری پرسيد: با توجه به مجوز حضور برخی از فيلم‌ها مانند آتش‌گاه و تسويه‌حساب در جشنواره دهه فجر برخی معتقدند که تساهل و تسامح دوران اصلاحات، دوباره به وجود آمده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داد: اين‌گونه نيست. به هر حال مراقبت می‌شود که مشکلی به وجود نيايد و اين دوران با دوران قبل از دولت نهم فرق می‌کند.

خبرنگار ديگری پرسيد: به نظر می‌رسد اعتراضات و تذکرات هيات نظارت بر مطبوعات و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در ارتباط با مطبوعات شدت گرفته، نظر شما در اين ارتباط چيست؟

حسينی پاسخ داد: هيات نظارت جمعی است که موضوعات را بررسی می‌کند و بيشتر تذکرات در اين راستا داده می‌شود تا منجر به لغو مجوز نشريات نشود و اشکالات موجود رفع شود. برخی از مديران و مسوولان گرفتاری‌هايی دارند و ممکن است نظارت‌های لازم را انجام ندهند، با اين تذکرات اشکالات برطرف می‌شود و در مجموع اين تذکرات به نفع نشريات است.

خبرنگاری پرسيد: علت انتقاد رييس‌جمهور به دستگاه قضايی مبنی بر مخالفت با بگير و ببندها در مطبوعات چه بود؟

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داد: اعتراض رييس‌جمهور به وارد شدن دادستانی در اين قضيه بود و هم‌چنين قضايايی مثل آن‌چه که برای مديرعامل سابق ايرنا پيش آمد، ايشان فردی شناخته شده، متعهد به انقلاب هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016