سه شنبه 3 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه ضياءالدين نبوی، دانشجوی ستاره‌دار، روز ۱۸ آذرماه برگزار خواهد شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - دادگاه ضياءالدين نبوی، از دانشجويان ستاره‌دار و عضو شورای دفاع از حق تحصيل، روز ۱۸ آذرماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

ضياءالدين نبوی که در روز ۲۵ خردادماه به همراه دختر عمويش- عاطفه نبوی- و چند تن از دوستانش در منزل بازداشت شده بود، هم‌اکنون پس از گذشت بيش از ۵ ماه ، در شرايط بلاتکليفی در بند ۳۵۰ زندان اوين نگه‌داری می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مدت حضورش در بند ۲۰۹ و در جريان بازجويی‌های انجام شده، چندين بار مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت.

ضیءالدين نبوی، متهم به داشتن" ارتباط باسازمان مجاهدين خلق است. به گفته وکيل اين فعال دانشجويی؛ کليه اتهامات منتسب به وی به دليل نسبت‌های فاميلی ايشان است و هيچ مصداق و مدرکی در مورد ارتباط وی با سازمان مذکور وجود ندارد. اکثر اعضای بازداشت شده‌ی شورای دفاع از حق تحصيل، در زندان با اين اتهام مواجه شدند.

دانشجويان ستاره‌دار و محروم از تحصيل، در روزهای منتهی به انتخابات، اعتراضات گسترده‌ای را عليه سخنان محمود احمدی‌‌نژاد در انکار وجود دانشجويان ستاره‌دار، انجام دادند.

موضوع "دانشجويان ستاره‌دار" در دوران انتخابات رياست جمهوری به يکی از چالش‌های بزرگ محمود احمدی‌نژاد تبديل شده بود

پس از برگزاری انتخابات، نيروهای امنيتی حداقل ۶ عضو شورای دفاع از حق تحصيل را بازداشت کردند که در اين ميان، ضياءالدين نبوی، مجيد دری و پيمان عارف، هم‌چنان در زندان به سر می‌برند. هم‌چنين محمد صادقی عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکيم نيز که در فيلم انتخاباتی مهدی کروبی به عنوان يکی از دانشجويان ستاره‌دار، حرف زده بود، هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016