سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدتقی خلجی، روحانی بازداشت‌شده در سلول انفرادی به سر می برد، تماس مهدی کروبی با خانواده خلجی

طبق خبر دريافتی، مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت در ايران و دبيرکل حزب اعتماد ملی طی تماس تلفنی با منزل محمدتقی خلجی، روحانی بازداشت‌شده در قم، با همسر وی گفت‌وگو کرد. وی در اين تماس تلفنی از بازداشت اين روحانی ابراز تأسف کرد و از خانواده‌ی خلجی خواست شکيبايی در پيش گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی کروبی اظهار اميدواری کرد که اين روحانی سرشناس به زودی آزاد شود.
محمدتقی خلجی، سه شنبه، بيست و دوم دی‌ماه، در خانه‌ی خود توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و کامپيوتر، يادداشت‌ها و مدارک شخصی وی و خانواده‌اش ضبط شد. خانواده‌ی وی در ايران تحت فشار هستند با رسانه‌های برون‌مرزی تماس نگيرند. دو روز پس از بازداشت محمدتقی خلجی ماموران وزارت اطلاعات به خانه دختر او نيز رفته اند و خانه او را نيز وارسی کرده و مدارکی شخصی را با خود برده اند.
بعد از شش روز بی خبری و با مراجعه‌ی مکرر خانواده‌ی محمدتقی خلجی به دادگاه ويژه روحانيت، دادستانی اين دادگاه در تهران سرانجام روز دوشنبه به آن‌ها اطلاع داده که اين روحانی به سلولی انفرادی در زندان اوين، تهران، منتقل شده و تحت بازجويی است. وی حق ملاقات با خانواده يا گرفتن وکيل ندارد.
محمد تقی خلجی که از نزديکان آيت الله منتظری و آيت الله صانعی است، آخرين بار در شب تاسوعا در منزل آيت الله صانعی سخنرانی کرد و از آيت الله منتظری تجليل نمود. احمد قابل، روحانی ديگری است که روز درگذشت آيت الله منتظری در راه مشهد به قم بازداشت شد و از حضور در مراسم تدفين او بازماند. به گفته خانواده احمد قابل، او نيز از زمان بازداشت تا کنون در سلول انفرادی به سر می‌برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016