پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدتقی خلجی، از روحانيان نزديک به آيت الله منتظری دستگير شد، بی بی سی

* محمد تقی خلجی، پس از انتخابات بارها از اعتراضها به نتيجه انتخابات دفاع کرده بود

محمد تقی خلجی، از روحانيان نزديک به آيت الله منتظری و آيت الله صانعی، روز سه شنبه، ۲۲دی در منزلش در قم بازداشت شد.

هنوز علت دستگيری آقای خلجی مشخص نيست.

مهدی خلجی، فرزند او که مقيم آمريکاست، در گفت و گويی با بخش فارسی بی بی سی گفت که ماموران، کامپيوتر، سی‌‌دی، نوار و بخشی از مدارک موجود در خانه پدرش از جمله گذرنامه های پدر و خانواده‌ اش را نيز با خود برده‌اند و به خانواده او گفته شده که اجازه خروج از ايران را ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای خلجی همچنين گفت که پدر، مادر و دخترش قرار بوده که برای ديدن او به آمريکا بروند، به همين دليل بعيد نيست ضبط گذرنامه های خانواده اش و ممنوع الخروج شدن آنها، با اين مسئله مرتبط باشد.

محمد تقی خلجی شب تاسوعا در منزل آيت الله صانعی سخنرانی کرد و همچنين در ماه‌های اخير در دارالزهرا در تهران (متعلق به علی اکبر محتشمی پور) که عموما محل گردهم‌آيی اصلاح‌طلبان بود، سخنرانی می‌کرد.

با اين حال مهدی خلجی می گويد که پدرش هيچگونه وابستگی به جريان های و تشکل های سياسی نداشته است، ولی پس از انتخابات رياست جمهوری ايران بارها در قم و تهران از اعتراضها به نتيجه انتخابات دفاع و از سياست های جمهوری اسلامی در برخورد با معرتضان انتقاد کرده بود.

آقای خلجی در خصوص نحوه بازداشت پدرش گفت: "بعداز ظهر روز سه شنبه، چهار نفر که خود را مامور وزارت اطلاعات معرفی کردند، وارد منزل پدرم شدند و در را از پشت بستند و تلفن را هم قطع کردند. آنها به طور کامل خانه را تفتيش کردند. حتی رختخواب ها و کابينت های آشپزخانه را هم گشتند."

او گفت که ماموران پس از يک ساعت تجسس، بخشی از يادداشتها و مدارک پدرش ضبط را کردند و او را همراه خود بردند.

به گفته آقای خلجی امروز (چهارشنبه) خانواده اش به دادگاه ويژه روحانيت رفتند، اما از علت دستگيری و همچنين محل نگهداری محمد تقی خلجی اطلاعی به دست نياورند.

او همچنين گفت که پدرش پس از انتخابات هيچگونه تهديد مستقيمی دريافت نکرده بود، اما در سالهای گذشته بارها بازجويی شده بود.

به گفته مهدی خلجی با اينکه پدرش پس از انقلاب مقام دولتی نداشته است و از لحاظ سياسی "فرد مهمی" به شمار نمی رود، اما در ميان افراد مذهبی و روحانيون دارای نفوذ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016