جمعه 26 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازجویی همسر و فرزند سعید حجاریان، اکبر گنجی

امروز(25 تیرماه) همسر و فرزند سعید حجاریان را چند ساعت بازجویی کرده اند. اتهام همسر حجاریان، اتهام خنده دار ارتباط با "نفاق جدید" است. همه به خاطر دارند که حسین شریعتمداری، نماینده ی سلطان در روزنامه کیهان- بازجوی سابق وزارت اطلاعات و دستورگیرنده ی کنونی از بیت رهبری- چند سالی است که به دستور رهبر از "نفاق جدید" سخن گفته و می گوید.

آقای خامنه ای که از طریق سرمقاله های روزنامه ی کیهان نظرات اصلی اش را به اطلاع همگان می رساند، اینک در حال نشان دادن این پیام است، که آنچه کیهان می نویسد،مفاد اتهامی است که در بازجویی ها به متهمان تفهیم خواهد شد.

فرزند حجاریان هم امروز بازجویی شده است. تا زمان نوشتن این خبر هنوز به خانه باز نگشته است. هدف آن چنان که قبلا گفته بودم، فشار وارد آوردن بر حجاریان برای گفتن سخنانی است که آقای خامنه ای بدان نیاز دارد.

به گمان خامنه ای، اگر حجاریان آنچه را او دوست دارد بگوید، ضربه ای اساسی به جنبش آزادیخواهی مردم ایران وارد خواهد شد. حجاریان، با جسمی که به وسیله ی مریدان رهبر به شدت آسیب دید،در برابر آنها ایستاده است. دستگاه شکنجه گر سلطان که هنوز موفق به تحقق خواست رهبر نشده است، از فرزند و همسر حجاریان به عنوان نقطه ضعف استفاده می کند تا او را بشکند. علی خامنه ای پایبند به هیچ اصلی نیست، برای او فقط و فقط تثبیت و تحکیم قدرت مطلقه اش مهم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با شبیه سازی به وقایع صدر اسلام،خود را با امام حسین و مخالفانش را با یزیدیان مقایسه می کند. حال آن که یزید حاکم و صاحب دستگاه سرکوب بود، و حسین زیر بار بیعت با او نرفت. دستگاه نظامی یزید حسین و یارانش را به شهادت رساند. آن چه که خامنه ای می کند،یزید با اسرا و حضرت زینب نکرد. زینب توانست پیام مظلومیت امام حسین و یارانش را به همه منتقل کند. اما دستگاه خامنه ای، با روش های خود، روی امویان را سفید کرده است. یزید با امام سجاد بیمار کاری نکرد، اما خامنه ای از جسم ترور شده ی حجاریان هم نمی گذرد.

حجاریان و دیگر زندانیان اسیر در چنگال بازجویان، هر چه بگویند بازهم قهرمان مردم ایران خواهند بود. مردم ایران به شهید شدن زندانیان نیاز ندارند. آنچه آنها می خواهند، آزادی و بازگشت اسرا به دامن خانواده آنهاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016