چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج گسترده بازداشت دانشجويان در شهرهای مختلف، اميرکبير

بازداشت بيش از ۲۰ دانشجوی دانشگاه بوعلی سينا همدان
بازداشت امين نظری عضو شورای مرکزی تحکيم وحدت

خبرنامه اميرکبير: يکشنبه شب گذشته در شرايطی که کل دانشگاه بوعی سينا تحت محاصره نيروهای امنيتی ضدشورش بود، دانشجويان برای به تعويق افتادن امتحانات برای دومين بار تحصن کردند که با مخالفت رييس دانشگاه دکتر ذلفی گل مواجه شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير پس از پايان تحصن، هنگام خروج دانشجويان غيرخوابگاهی از دانشگاه جمعی از آنها به صورت غافلگيرانه در محاصره پليس قرار گرفتند و پس از ضرب وشتم بازداشت شدند. در ميان اين دانشجويان بازداشت شده پروفسور ايزدی، دانشيار دانشکده مکانيک نيز به طرزی توهين آميز دستگير شد.

پروفسور مجذوبی نيز در روز شنبه عصر بعد از يک سخنرانی کوتاه در حمايت از موسوی بازداشت شد و تاکنون از وضعيت وی اطلاعی در دسترس نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابر گزارش ها بعد از اعتراضات شديد دانشجويان در مخالفت با برگزاری امتحانات، امروز سه شنبه به دستور رييس دانشگاه که اصرار در برپايی امتحانات دارد، اتوبوس هايی برای انتقال برخی از دانشجويان به مدارس سطح شهر برای برپايی امتحانات تايين شد که اين مساله با مخالفت متحصنين مواجه شد به طوری که امتحانات اين هفته تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

در طی سه روز گذشته تحصن های متعددی در سطح دانشگاه بوعلی سينا همدان صورت گرفته است که بسياری از اساتيد نيز از تحرکات دانشجويی حمايت و در تجمع ها شرکت کردند.

برخی از فعالين دانشجويی همدان که طی روزهای گذشته بازداشت شده اند، عبارتند از سياوش حاتم، حجت بختياری، مهدی مسافر، پوريا شريفيان، رضا جعفريان، مصطفی مهدی زاده و امين نظری عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت.

***

بازداشت ۱۵۰ دانشجوی متحصن در دانشگاه مازندران

خبرنامه اميرکبير: تعداد ۱۵۰ نفر از دانشجويان متحصن باقی مانده در دانشگاه مازندران که از ظهر امروز در محاصره بودند، بازداشت شدند.

به گزارش فعالين دانشجويی دانشگاه مازندران تمامی اين دانشجويان بوسيله نيروی انتظامی و افراد لباس شخصی بازداشت شدند.

از محل نگهداری اين دانشجويان اطلاعی در دست نيست.

يکی از دانشجويان بازداشتی در آخرين تماسش قبل از بازداشت به دوستانش خبر داد که ده ها موتور سوار مسلح با شکستن شيشه های اتوبوس های حامل دانشجويان، آنها را تهديد می کرده اند.

وی گفت اين افراد لباس شخصی و بسيجی مرتب می گفتند: «داريم شما را به کشتارگاه می بريم.»

به گزارش خبرنامه اميرکبير دومين روز تحصن بزرگ دانشجويان پرديس دانشگاه مازندران امروز در حالی برگزار شد که از دهها نيروی يگان ويژه و لباس شخصی های مسلح به سلاح گرم دانشگاه را به محاصره ی خود در آورده بودند.

دانشجويان دانشگاه مازندران (بابلسر) که در اعتراض به انتخابات مخدوش و بازداشت عليرضا کيانی دست به اعتصاب بزرگ هزار نفری در مقابل سر در دانشگاه زده بودند، با اعلام اينکه تا عليرضا کيانی ازاد نشود و آرای آنها بازنگردد امتحان نمی دهند امتحانات امروز دانشگاه را لغو کردند.

پس از ادامه اعتراض دانشجويان عناصر بسيج و لباس شخصی مسلح به باتوم، قمه و چوب دستی به تناوب به دانشگاه حمله کردند. اين نيروهای با همکاری نيروی انتظامی عبور مرور در خيابان منتهی به دانشگاه را مسدود کردند.

آخرين خبرها حاکی است بسياری از دانشجويان بازداشت شده به بازداشتگاه های اطلاعات ناجا در بابل منتقل شدند.

از وضعيت جسمانی اين دانشجويان تاکنون خبری در دست نيست.

***

ضرب و شتم دانشجويان دانشگاه سمنان؛ بازداشت و آزادی ۲۵ دانشجوی سمنان

خبرنامه اميرکبير: در پی اعتراضات اخير نسبت به نتيجه انتخابات،ردانشجويان دانشگاه سمنان عصر ديروز روز گذشته دوشنبه همانند ديگر شهرها در ميدان سعدی شهر سمنان اقدام به تجمع مسالمت آميز نمودند.

اين تجمع با هجوم نيروهای يگان ويژه و ضرب و شتم شديد دانشجويان همراه شده و ۲۵ تن از دانشجويان بازداشت شدند.

در پی اين اقدام بيش از ۵۰۰ نفر از دانشجويان در دانشکده فنی دانشگاه سمنان تحصن نموده و با شعارهايی چون «ياران دبستانی ما را آزاد کنيد»و «دانشجو می ميرد ذلت نمی پذيرد» خواستار پيگيری مسئولين دانشگاه و آزادسازی دانشجويان در بند شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اين تحصن حدود ۶ ساعت ادامه داشته و نهايتا با پيگيری رياست دانشگاه دانشجويان دستگير شده آزاد شدند و حدود ساعت ۰۰.۳۰ بامداد در ميان دانشجويان متحصن حضور يافتند.

همچنين دانشجويان خواستار تامين امنيت جانی در خوابگاه و لغو امتحانات روز آينده بودند.

بنابر گزارش ها با آزادسازی دانشجويان، رياست دانشگاه نيز در محل دانشکده حضور يافته و با تضمين تامين امنيت دانشجويان و برطرف نمودن مشکلات امتحانات روز آينده، دانشجويان متفرق شده و دانشگاه را ترک نمودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016