دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراضات ايرانيان در مالزی عليه انتخابات تقلبی

طی روزهای گذشته، اعتراضات گسترده ايرانيان را در سراسر جهان شاهد بوديم. در بيشتر کشورها، مردم مقابل سفارت ها و سازمان های بين المللی تجمع کرده، انتخابات فرمايشی را محکوم و از مردمی که در خيابان ها سرکوب می شوند حمايت کردند. در کشور مالزی هم از روز شنبه تجمعاتی در اين خصوص صورت گرفته است. روز شنبه گروهی به صورت کاملا خودجوش مقابل دفتر سازمان ملل، گروهی مقابل سفارت ايران و گروهی در ستاد سابق آقای موسوی جمع شده و در نهايت شنبه شب مجددا همگی مقابل سفارت تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين تجمع بيانيه ای صادر شد و از طرف حاضرين گروهی به عنوان نماينده انتخاب شدند تا مطالبات خود را با سفير در ميان گذارند مطالبات شامل اعلام تکذيبيه رسمی از سوی سفارت برای خبر فارس نيوز که نتيجه انتخابات مالزی را قلب کرده بودند و مواردی از اين قبيل بود.
هم وطنان روز يکشنبه نيز همزمان با جشن پيروزی آقای احمدی نژاد، به نشانه اعتراض و عدم پذيرش نتيجه اعلام شده، مجددا مقابل سفارت ايران در کوالالامپور جمع شدند. در تجمع های صورت گرفته پليس مالزی با اخطار، جمعيت را پراکنده کرد.
امروز از پليس ضد شورش هم استفاده شده بود. گفته می شود پليس گفته که از سفارت با آن ها تماس گرفته شده و خواسته شده تا تجمع کنندگان را دستگير کنند. تجمع در فاصله حدود ۵۰ متری از کوچه سفارت برگزار شد. جمعيت با شمع روشن ساعتی تجمع کرده و سپس با اخطار پليس متفرق شدند.
و آخرين مطلب اين که قرار شده دوشنبه ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت مالزی مقابل دفتر سازمان ملل تجمع اعتراض آميز صورت گيرد.
عليرغم قوانين سخت مالزی در خصوص ممنوعيت فعاليت سياسی، مردم با صدای بغض آلود و قلب شکسته تاکنون حمايت خود را از هموطنان داخل کشور اعلام کرده اند.
گروهی در فيس بوک درست شده به نام رهروان آزادی که از جمعيت خواسته شد عضو گروه شوند و نظرات خود را در آن جا منعکس کنند.

زنده باد ايرانی
يک دانشجوی ايرانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016