سه شنبه 15 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: فرمانداری ها را به ۳۰ ساله ها می سپارم، مهر

داوطلب نامزدی در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری گفت: در صورتی که به عنوان رئيس جمهور منتخب برگزيده شوم مديريت بخشداری ها و فرمانداری های سراسر کشور را به دست ۳۰ ساله ها می دهم.
به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، محسن رضايی داوطلب انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری که در اولين سفر انتخاباتی خود به استان خوزستان سفر کرده است امروز سه شنبه در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اهواز، طی سخنانی اظهار داشت: در صورتی که بتوانم رئيس جمهور کشور شوم مديريت بخشداری ها و فرمانداری ها را به افراد زير ۳۰ سال می دهم و يک سال پس از آن از بين همين افراد حداقل ۱۰ استاندار و ۴ وزير را انتخاب می کنم تا اولين گروه نسل دوم انقلاب را وارد هيئت دولت کنم.

وی افزود: بحث اقوام در کشور بسيار جدی است و بايد عدالت قومی در کنار عدالت سياسی در کشور محقق شود من اين موضوع را به صورت جدی پيگيری می کنم و با کمک نخبگان قانون عزل و نصب را تدوين می کنم تا پست های کشور به صورت کاملا عادلانه بين اقوام کشور تقسيم شود و پست های فنی به راحتی قابل جابجايی نباشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضايی ادامه داد: خوشحالم که اولين سخنرانی انتخاباتی ام در دانشگاه آزاد و مظلوم اسلامی است. البته اين به معنای اين نيست که بنده انتقادی به اين دانشگاه ندارم بلکه معتقدم بايد به اين دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی به ديده متحرمانه تری نگريسته و به آنها بها داد.

وی تصريح کرد : جوانان ايران طی ۳ دهه اخير باشکوهترين لحظات ايران را رقم زدند. اول ؛ درانقلاب اسلامی اگر جوانان به کمک امام نمی آمدند احزاب آن موقع نمی توانستند کمکی به انقلاب کنند. دوم ؛ در دفاع مقدس که دشمن به راحتی مناطقی از ايران را اشغال کرد و دولت ايران و سازمان های نظامی آن زمان شکست خوردند ولی با ورود جوانان به عرصه جنگ ورق برگشت و ايران پيروز شد.

وی عنوان کرد : ما چرا ۲۰ سال است فقر، بيکاری و مشکلات فرهنگی در کشور داريم و عده ای مجبور شوند گشت ارشاد راه اندازی کنند و عده ای بگويند بايد اين گشت ها برداشته شوند. من احساس خطر می کنم از اينکه از جوانان استفاده درست نمی شود تا چه زمان بايد قدرت در دست نسل اولی ها باشد و به نسل دوم و سوم اعتماد نکنيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اگر احساس خطر نمی کردم با کمال تواضع عرصه سياست را در اختيار افراد ديگر می گذاشتم.

داوطلب نامزدی در دهمين دوره رياست جمهوری خطاب به دانشجويان گفت: من در ميان شما دهها باکری ها، همت ها و جهان آراها را می بينم ، مشروط به اينکه دولت از شما حمايت کند و کارهای اجرايی را به شما بسپارد. چرا جوانان بايد مشاور باشند و ديگران کار اجرايی انجام دهند . متاسفانه از توانايی های فنی و مهندسی جوانان استفاده درستی نمی شود. توان مديريتی در بين جوانان ايران موج می زند ولی با وجود اينکه ۳۰ سال از انقلاب گذشته حتی ۱۰ نفر از اين نسل وارد دولت نشده اند.

محسن رضايی در پيشنهاد طرح ديگری گفت: يک دانشجو بايد در ۶ ماه آخر تحصيل خود در آموزشگاه های مکمل و کارهای عملی وارد شود و دوره های مهارتی و آموزشی را طی کند تا پس از فارغ التحصيلی شغل و اشتغال برای او آماده باشد.

وی ادامه داد: قصد دارم خدمت سربازی را تبديل به يک سال کنم و خدمت سربازی را به عنوان شغل تعريف کنم. به گونه ای برنامه ريزی کرده ام که خلاء موجود را با سربازی های ۵ ساله و ۱۰ ساله قراردادی جبران کنيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: يکی از انگيزه های حضورم در انتخابات اين است که آرايش هر دو جناح را به هم بزنم تا انتخابات به سمت يک مسير ديکته شده سوق پيدا نکند ، در اين صورت انتخابات شفافی خواهيم داشت که البته بايد در کنار اين بين نامزدهای انتخابات مناظره سياسی در صدا و سيما برگزار شود تا مردم به خيلی از مسائل پی ببرند.

رضايی گفت: يکی از مهمترين برنامه هايم اين است که مديريت را در کشور تغيير دهم و يک دولت ائتلافی تشکيل دهم که در آن از همه اقوام، نخبگان، متخصصان و افراد مختلف استفاده شود.

وی در خصوص اصلاح الگوی مصرف نيز گفت: اصلاح الگوی مصرف را بايد از دولت شروع کنيم. دولت ها در ايران چه بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب در بسياری از کارها اسراف می کردند و امروز در اوج آن هستيم. از پرتقال های اسرائيلی گرفته تا موزهای ساير کشورها که اين واردات بی رويه مثل بمب ، کشاورزی کشور را از بين می برد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: چگونه خودروهای پرمصرف مثل پيکان را به زور به مردم می دهيم و از سوی ديگر بنزين را سهميه بندی می کنيم. در حاليکه مردم به آرمان انقلاب وفادار هستند و اين دولت ها هستند که بايد اصلاح الگوی مصرف را از خود شروع کنند.

داوطلب نامزدی در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری تشکيل وزارتخانه امور اجتماعی را يکی از اهداف کاريش خواند و گفت: جوانان ما جوانانی فرهنگی هستند و برای ارضای روح فرهنگی آنان بايد يک برنامه جامع داشته باشيم بنابراين قصد دارم وزارت امور اجتماعی را تشکيل دهم تا در آن مشکلات جوانان، ارتباط دختر و پسر و تمام امور مربوط به جوانان در آن ساماندهی شود و نشاط و آرامش به دامن خانواده ها راه پيدا کند.

وی در مورد رابطه با آمريکا نيز گفت: بحث آمريکا، بحثی طولانی است. آنها پيش از اين در موضع تکبر و غرور با ما صحبت می کردند اما اکنون نيازمند ما هستند و ما هم قصد داريم از آمريکا برای منافع ملی خود استفاده کنيم. تغييرات در آمريکا جدی است من مطمئن هستم رابطه آمريکا با خاورميانه ديگر رابطه لشکر کشی نيست من قصد دارم که پيشنهادی دهم که آمريکا خود برای تغييرات در رابطه با ايران پيشقدم شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: هيچکدام از نامزدهای انتخاباتی را رقيب خود نمی دانم بلکه بزرگترين رقيب من فقر و عقب ماندگی فرهنگی است به همين دليل صادقانه می گويم هيچ گونه کينه و عداوتی با بزرگان و دولتمردان ندارم و از همه آنها در حد توانايی استفاده می کنم.

رضايی در خصوص هزينه کردن پول نفت گفت: اولين جايی که پول نفت حيف و ميل می شد در دستگاه های دولتی بود. بخشی از پول نفت به دليل ناکارآمدی نظام اداری کشور حيف و ميل می شد و بخش ديگری از آن با اهداف غلط دولت از بين می رفت و دولت به جای اينکه پول نفت وارد کارهای اشتغالزا و مولد کند آن را صرف هزينه های روزمره می کرد. بعد از انقلاب می توانستيم با کمی صرفه جويی ۱۵۰ تا ۲۰۰ ميليارد دلار ذخيره و در بخش های مختلف سرمايه گذاری کنيم اما هيچ گاه اين کار انجام نشد.

وی در خصوص ورود مواد مخدر به کشور عنوان کرد: مواد مخدر در کشور ۳ ميليون نفر را با خود درگير کرده است که اين مواد از ۳ نقطه مشخص وارد کشور می شود و بخش مهمی نيز از ايران خارج می شود ، از آمريکا و اروپا سئوال می کنم آيا اين مسئله از بحث تروريسم کمتر است. طرح من اين است که آنها با همکاری ايران مراکز مولد اين مواد مخدر را منهدم کنند. چرا بايد در زندان مشهد نيم کيلو هروئين پيدا شود؟ اين مسئله از کجا آب می خورد؟

وی در خصوص سهام عدالت نيز تصريح کرد: سهام عدالت خارج از سياست های اصل ۴۴ نيست ولی اکنون شاهد هستيم که سهام عدالت از مسير اصلی خود خارج شده و به جای آنکه برای مردم درآمد ايجاد کند برای خانواده ها تعهد و هزينه ايجاد کرده است اين شيوه با قانون اصل ۴۴ مطابقت نداشته و من قصد دارم سهام عدالت را به مسير اصلی بازگردانم.

رضايی در خصوص نقش بانوان، گفت: معتقدم به دو گروه در جامعه بی توجهی شده است اول بانوان و دوم جوانان که در اين خصوص سعی خواهم کرد در حد توان بيشترين نقش را به زنان در هيئت دولت بدهم.





















Copyright: gooya.com 2016