پنجشنبه 19 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: مصاف غزه به نفع فلسطينيان از کار در می‌آيد، آفتاب

- اسرائيل هر روز يک قدم به سمت شکست نزديک‌تر می‌شود
-عده‌ای هستند که اگر بتوانند مسئله فلسطين را از راههای ديگر حل کنند خوشحال‌تر می‌شوند زيرا سبک حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله را نمی‌پسندند و شايد از اين جهت مصلحت خود نمی‌دانند که حق را بگويند و با نيروهای جهادی همراهی کنند.


آفتاب: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تنها راه برون رفت فلسطينيان از بحران کنونی را مقاومت دانست و گفت: «مقاومت کاری اساسی است و مردم فلسطين بايد در برابر تجاوزگری‌های رژيم صهيونيستی مقاومت کنند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی آفتاب، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در حاشيه بازديد عصر پنجشنبه خود از بنياد تاريخ انقلاب اسلامی ايران در مصاحبه با خبرنگاران افزود: «رژيم صهيونيستی هر روز در اين ميدان ضعيف تر می‌شود».

وی با تاکيد بر اين که اين رژيم از اول براساس کارهای تروريستی شکل گرفت و با خفقان و ارعاب، فلسطينيان را آواره کرد، اضافه کرد : «جنگ اخير در نوار غزه بر اساس مقاومت ملت فلسطين و حمايت مردم دنيا و کشورهايی نظير ايران و سوريه از اين مقاومت برای اسرائيل تازگی دارد و اين رژيم در اين مورد تجربه‌ای ندارد».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: «اسرائيل با همين خامی هر روز يک قدم به سمت شکست نزديک‌تر می‌شود».

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی با بيان اينکه گروهی از کشورها و جمع زيادی از ملت‌ها حماس را قبول و دوست دارند و از آن حمايت می‌کنند گفت: «اينها سرمايه اصلی جهادگران فلسطينی است و اسرائيل روی اين بخش محاسبه نکرده بود و به همين دليل به تدريج دچار مشکل می‌شود».

وی گفت: «اسرائيلی‌ها يک مدت با مظلوم‌نمايی داشتند جای خود را در اروپا باز می‌کردند اما حالا قضيه برعکس شده است و در اروپا کسی نمی‌تواند از آنان دفاع کند يعنی اصلاً قابل دفاع نيستند».

آيت الله هاشمی رفسنجانی گفت : «ممکن است هنوز صدمات جدی به مردم غزه وارد شود اما بايد به عواقب کار خوشبين باشيم و اين مصاف به نفع فلسطينيان از کار در می‌آيد».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، فاجعه قتل عام مردم غزه را در تاريخ بی نظير خواند و گفت: «در تاريخ نمی‌توان برخورد اين چنينی با مردم کشوری کوچک و محصور و قساوت دشمنان در کشتن زنان و کودکان اين ملت را نمونه آورد».

وی گفت: «بيشتر غربی‌ها، آمريکاييها و البته اسرائيل دشمن نيروهای جهادی هستند».

آيت الله هاشمی رفسنجانی افزود: «کشورهای ديگری هم هستند که در حقيقت با فلسطين مشکلی ندارند و دلشان می‌خواهد فلسطين آزاد شود اما با نيروهايی از جنس حماس ناسازگارند چون رفتار اين نيروهای انقلابی توقعات ملتهای زيادی را برانگيخته است و ممکن است در نهايت برای خيلی‌ها مشکل درست کند».

وی افزود: «عده‌ای هستند که اگر بتوانند مسئله فلسطين را از راههای ديگر حل کنند خوشحال‌تر می‌شوند زيرا سبک حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله را نمی‌پسندند و شايد از اين جهت مصلحت خود نمی‌دانند که حق را بگويند و با نيروهای جهادی همراهی کنند».

آيت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «شورای امنيت هم در اين ميان هر وقت مصلحت خود بداند وارد می‌شود و معلوم هم نيست که در آخر کار چه چيزی از کار در می‌آيد زيرا بارها قطعنامه صادر شده اما اسرائيل اجرا نکرده است».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره ديپلماسی کشورهای اسلامی نيز گفت: «اگر کشورهای عربی و اسلامی جدی بودند خيلی زود می‌توانستند حاميان اسرائيل را سر جای خود بنشانند اما متاسفانه اين جديت نيست و هر کدام وابستگی‌ها و مشکلات خود را دارند».





















Copyright: gooya.com 2016