جمعه 31 خرداد 1387

وزیر علوم: فیلم واقع زنجان، غیر شرعی و اشاعه فحشا بود!، کارگزاران

محمدمهدی زاهدی وزیر علوم روز گذشته و در حاشیه جلسه هیات دولت در محاصره خبرنگارانی قرار گرفت كه همگی آنها تنها درباره یك موضوع از او پاسخ می‌خواستند: وقایع اخیر دانشگاه زنجان. دانشگاه زنجان پس از انتشار فیلمی درباره قصد فساد اخلاقی معاون دانشجویی این دانشگاه، نسبت به یکی از دختران دانشجو روزهای ناآرام و ملتهبی را گذرانده است.

اگرچه پس از دو روز ناآرامی روز گذشته رئیس این دانشگاه از تعلیق معاون دانشجویی و بازگشت تدریجی وضعیت دانشگاه به حالت عادی خبر داد، اما این موضوع باعث نشد كه خبرنگاران یكصدا از وزیر علوم خواستار توضیح در این‌باره نشوند. آنها به وزیر علوم یادآور شدند كه دانشجویان خواهان استعفای او هستند. مهدی زاهدی اما در اظهاراتی دور از انتظار انعكاس این موضوع از طریق فیلمبرداری و انتشار آن را غیرقانونی و مصداق اشاعه فحشا دانست و در پاسخ به خبرنگاران كه به او متذكر شدند دانشجویان بهترین راه برای افشای تخلف مدیر مربوطه را فیلمبرداری دانسته‌اند، گفت: همان طور كه گفتم این شیوه‌ها درست نیست و خلاف شرع است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او گفت: آنچه در فیلم آمده این است كه دختری به اتاق معاون دانشجویی مراجعه كرده و در اتاق روسری به سر نداشته و شما تنها يك عدم روسري را مي‌بينيد. اما این كه عده‌ای متاسفانه به عنوان یك جریان سیاسی بخواهند مسئله‌ای را به فرض این كه نعوذ‌بالله كار بد یا خلاف شرعی هم صورت گرفته باشد، توسعه و اشاعه دهند، آیا كار درست و قانونی است؟ این كه عده‌ای بخواهند این را به مسائل سیاسی دامن بزنند شیوه جوانمردانه‌ای است؟ وزیر علوم برخورد با معاون دانشجویی دانشگاه زنجان را منوط به اثبات تخلف از سوی او می‌داند و به طور تلویحی می‌گوید كه فیلم مذكور نمی‌تواند سند معتبری باشد: «در فیلم تنها چیزی كه می‌بینید نداشتن حجاب است» او تاكید كرد: اگر مدارك و مستنداتی ارائه شود كه دادگاه یا كمیته انتظامی اساتید توجیه شوند یقینا برخورد خواهد شد. بنا به گفته وزیر علوم پرونده در دادگستری استان زنجان مطرح و در كمیته انتظامی استادان دانشگاه نیز در دست بررسی است. وزیر علوم درباره درخواست دانشجویان مبنی بر استعفای او می‌گوید: ما تاكنون قاطعانه با موارد اینچنینی برخورد كرده‌ایم. دانشجویان ما مسلمان و متشرع هستند.

این گفته وزیر علوم با اعتراض خبرنگاران مواجه شد و یكی از آنها خطاب به وزیر علوم گفت: كسی كه این كار را انجام داده هم به ظاهر فرد مسلمانی است ولی چنین كاری را كرده است. واكنش وزیر علوم باز هم تاكید بر اثبات تخلف بود: همان‌طور كه گفتم اگر كسی خلافی انجام داده باشد ما برخورد می‌كنیم. اگر مدارك مستند باشد و تخلف اثبات شود برخورد قاطع خواهد شد. وزیر علوم بدون نگرانی از اعلام اینكه در دوران وزرات او مشابه چنین اتفاقاتی رخ داده است در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به مواردی مشابه مورد حادثه دانشگاه زنجان اشاره می‌كند: قبلا مواردی بوده است. حتی یك مورد در یزد چند سال پیش توسط یكی از اعضای هیات علمی دانشگاه اتفاق افتاد. در این مورد گزارش شد كه استاد كار خلاف شرعی را انجام داده است و پرونده وی به دانشگاه تهران به كمیته انتظامی جهت بررسی انتقال داده شد و در پی‌آن بررسی‌ها، این استاد از كار بركنار شد.

این استاد به دیوان عدالت اداری در همان زمان اعتراض كرد كه دیوان حكم داد كه این استاد برگردد و حكم دیوان در زمان ما صادر شد ولی ما مقاومت كردیم و اكنون علیه رئیس دانشگاه حكم صادر شده كه چرا این حكم را قبول نكرده است ولی ما محكم ایستادیم و موضع ما این بود كسی كه به عنوان عضو هیات علمی تخلفی انجام می‌دهد نباید به دانشگاه برگردد. او در ادامه به محتوای فیلم منتشر شده از سوی دانشجویان اشاره می‌كند و می‌گوید: عده‌ای با اطلاع قبلی از حادثه‌ای كه در شرف وقوع است، به اتاق یكی از معاونان دانشگاه می‌روند و متاسفانه انعكاس آن را به شیوه غیراخلاقی در سطح بین‌المللی مطرح می‌كنند. من در اینجا قاطعانه عرض می‌كنم اگر تخلفی صورت بگیرد یا گرفته باشد، وزارت علوم بسیار محكم با متخلفان برخورد می‌كند، به ویژه كسانی كه بخواهند در حیطه اخلاقی خلافی انجام دهند. زاهدی در پایان ضمن تشكر از دانشجویان می‌گوید: من اینجا از دانشجویان فهیم و متدین دانشگاه كه با احساس مسوولیت نسبت به محكوم كردن هم آن جریان خلاف اخلاقی كه اگر ثابت شود و هم این جریان سیاسی اقدام كردند تشكر می‌كنم كه نشان دادند بیدارند و هوشیارند. او اتفاقات اخیر را به «فال نیك» می‌گیرد و می‌گوید كه از جوانانمان خواهش می‌كنم بحث امر به معروف و نهی از منكر را در دانشگاه‌ها خیلی جدی دنبال كنند و اگر قرار باشد مقابله‌ای با كاری انجام شود بهترین راه امر به معروف و نهی از منكر است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزیر علوم: فیلم واقع زنجان، غیر شرعی و اشاعه فحشا بود!، کارگزاران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016