سه شنبه 21 خرداد 1387

مقاومت دانشجويان تربيت معلم به نتيجه رسيد: موافقت مديريت دانشگاه با کليه مطالبات دانشجويان، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: مقاومت دانشجويان دانشگاه تربيت معلم به نتيجه رسيده و دانشگاه تمامی خواسته های دانشجويان را پذيرفت. روز گذشته در حالی نماينده وزارت علوم به دانشگاه تربيت معلم آمده تا با همراهی مسئولين دانشگاه با نمايندگان دانشجويان متحصن تربيت معلم مذاکره کنند که يازده روز از شروع تحصن دانشجويان می گذشت.

در اين مذاکرات که از صبح روز گذشته تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت دانشجويان با تمامی خواسته های خود رسيدند. برکناری معاونت دانشجويی دانشگاه، برکناری معاونت فرهنگی دانشگاه، عذرخواهی کتبی مسئول حراست دانشگاه که خانواده های دانشجويان را تهديد کرده بود، استاندارد سازی خوابگاهها، بهبود کيفيت غذا و رعايت بهداشت، بازگرداندن سالن مطالعه مرکزی به دانشجويان، عدم احضار دانشجويان متحصن به کميته انضباطی و تعويق امتحانات پايان ترم خواسته های دانشجويان تربيت معلم بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنامه اميرکبير، مسئولين دانشگاه ۶ مورد از خواسته های دانشجويان را تا عصر روز گذشته پذيرفتند ولی از پذيرش خواسته تعويق امتحانات و لغو احکام انضباطی خودداری می کردند که در نهايت جلسه دانشجويان بدون رسيدن به توافق نهايی در ساعت ۶ بعد از ظهر به پايان رسيد و دانشجويان گفتند به تحصن خود ادامه خواهند داد. در نهايت در ساعت ۱۰ شب گذشته دانشگاه خواسته تعويق امتحانات را نيز پذيرفته و امتحانات پايان ترم تا يکشنبه هفته آينده به تعويق افتاد. همچنين رئيس دانشگاه که به هيچ وجه حاضر به پذيرش لغو احکام انضباطی صادر شده برای ۸ دانشجو نبود، سرانجام مجبور به تسليم در برابر خواسته دانشجويان شد و احکام انضباطی اين دانشجويان نيز لغو شد. از صبح روز گذشته نيز ارتباط تلفن همراه تا محدوده چند کيلومتری دانشگاه تربيت معلم قطع شده بود.

لازم به يادآوری است تحصن گسترده دانشجويان تربيت معلم که با حضور بيش از ۳۵۰۰ دانشجوی طی روزهای متوالی و همراه با اعتصاب غذای بيش از ۱۲۰ دانشجو برگزار شد از روز شنبه هفته گذشته آغاز شده بود. امروز تريبون آزاد پايانی اين تجمع برگزار خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016