چهارشنبه 18 مهر 1386

رهبر جمهوری اسلامی: اگر کسی نظرات ولی فقيه را قبول نداشت ضد ولايت فقيه نيست، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

عصر روز سه‌شنبه صدها نفر از دانشجويان نخبه، برترين‌های کنکور و فعالان تشکل‌های سياسی ـ فرهنگی دانشگاه‌ها با رهبر معظم انقلاب اسلامی ديدار کردند و چند نفر از دانشجويان برتر و نمايندگان تشکل‌های مختلف دانشجويی، به بيان ديدگاه‌های خود درباره مسائل دانشگاهی – علمی – فرهنگی – اجتماعی و سياسی پرداختند.

خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) در حاشيه‌نگاری خود از اين ديدار آورد: دانشجويان از گروه‌های مختلف سياسی از حدود ساعت ۱۵ در حسينيه امام خمينی(ره) گرد آمده بودند و سرودی را که قرار بود در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی جمع‌خوانی کنند، تمرين می‌کردند.

اين روايت با خطی زيبا بر سينه ديوار حسينيه نصب شده بود که لطالب‌العلم عزالدنيا وفوز الاخره ( عزت در دنيا و رستگاری در آخرت از آن جوينده دانش است.

پس از ورود مقام معظم رهبری در ساعت ۱۶ به حسينيه و ابراز احساسات و سرود خوانی دانشجويان، مسعود کريمی حافظ کل قرآن کريم و نفر اول قرائت مسابقات دانشجويی کشور، بخش‌هايی از سوره‌های مبارکه قمر و الرحمن و سوره نصر را با صوتی زيبا تلاوت کرد.

در حين تلاوت قرآن، صدای گريه نوزاد شيرخواره‌ای در مجلس توجه همگان را جلب می‌کرد.

پس از خير مقدم مجری برنامه و تشکر وی از مقام معظم رهبری برای ايجاد فرصت تبادل نظر به طور مستقيم، عده‌ای از نمايندگان تشکل‌های دانشجويی و نخبگان علمی نظرات خود را پيرامون مسائل سياسی،‌ علمی و اجتماعی کشور به طور مستقيم با رهبر معظم انقلاب در ميان گذاشتند.

مهدی امام‌قلی نماينده اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در سخنان خود گفت: قصد آن داريم با حضور نمايندگان کشورهايی که ملت آنان از طريق دولت آمريکا ستم ديده‌اند، دادگاهی نمادين برای محاکمه بوش تشکيل دهيم.

محسن منصوری نماينده جامعه اسلامی دانشجويان هم با انتقاد از رسانه‌های کشور گفت: در رسانه‌های کشورمان هويت تشکل‌های دانشجويی آن چنان که بايد به رسميت شناخته نمی‌شود.

سجاد ريحانی نماينده بسيج دانشجويی کشور نيز گفت: با وجود سواد تحصيلی اکثر دانشجويان، بی‌سوادی عملی در آنان وجود دارد که بايد برای آن کاری کرد.

مشايخ، نخبه کشوری در رشته رياضی، عدم تعادل در رشد صنعت را تاسف‌آور خواند و با انتقاد نخبگان گفت: در جلسه‌ اين بنياد هدايت نخبگان در مديريت‌ها بيشتر به سمت پروژه‌های نفتی هدايت شد و در ديگر بخش‌ها کاری نشده است.

مرتضی فيرزوآبادی نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويی هم با بيان اين که نظرات متناقضی به حضرت امام(ره) نسبت داده می‌شود گفت:‌ نيازمند تبيين شفاف نظرات امام در بخش‌های گوناگون هستيم.

وی همچنين با بيان اين‌که برخی از عنوان‌ها به راحتی به ديگران استناد داده می‌شود، از مقام معظم رهبری خواست تا مفهوم ( ضد ولايت فقيه) را تبيين کند.

لازم به ذکر است که حضرت آيت‌الله خامنه‌ای بخشی از سخنان خود را به پاسخ به اين سوال اختصاص دادند و فرمودند: ضد ولايت فقيه همان طور که از عنوانش بر می‌آيد کسی است که قصد دشمنی و درگيری با ولايت فقيه را داشته باشد؛ اما اگر کسی نظرات ولی فقيه را قبول نداشته باشد نمی‌توان او را ضد ولايت فقيه دانست.

اين فعال دانشجويی هم‌چنين اين سوال را مطرح کرد که آيا برخی اظهار نظرها که عنوان می‌شود نظر رهبری در جلسات خصوصی است، صحيح است يا خير؟

رهبر معظم انقلاب در پاسخ چنين فرمودند: سخن رسمی بنده آن چيزی است که از من در ديدارهای مختلف با مردم و مسوولان می‌شنويد، ممکن است به دلائلی از جمله آگاه شدن دشمن مصلحت نباشد چيزی را بيان کنم ولی اين بدان معنی نيست که خلاف واقع را بيان می‌کنم.

در ادامه شادی عزيززاده رتبه سوم کنکور تجربی بيگانگی مردم با نخبگان را مورد نقد قرار داد و اظهار کرد: بسياری از بازيگران و يا ورزشکاران برای مردم آشنا هستند، ولی در مورد نخبگان کشورمان اين طور نيست؛ ضمن اين که حقوق قشر ورزشکار و بازيگر بسيار بيشتر از حقوق نخبگان است.

در ساعت ۱۷:۳۰، مجری برنامه از مقام معظم رهبری خواست تا سخنرانی خود را ايراد فرمايند که حضرت آيت‌الله خامنه‌ای از مجری برنامه سوال کردند: آيا تمام افرادی که اسم نوشته‌اند، صحبت کردند؟

در اين حال عده‌ای از حضار دست خود را به نشانه اين که صحبت نکرده‌اند بالا بردند که رهبری از آنان خواست صحبت‌های خود را بيان کنند و فرمودند: من صحبت‌هايم را جلسات ديگر بيان می‌کنم.

پس از اجازه حضرت آيت‌الله خامنه‌ای انسانی از انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير، در سخنانی گفت: تقابل ميان گروه‌های مذهبی در دانشگاه‌ها ناشی از کمبود بينش دينی آنان است.

وی همچنين اظهار کرد: ديدگاهی که نسبت به انجمن‌ اسلامی وجود دارد حزبی است.

انسانی همچنين با اشاره به نشريات توقيف شده دانشگاه اميرکبير گفت: اطاله دادرسی در اين پرونده موجب مانور برخی سياست‌زدگان شده است.

از ميان جمعيت دانشجويان نيز فردی برخاست و با اجازه از رهبر معظم انقلاب اسلامی به پشت تربيون آمد و اظهار کرد: ما از جنبش اعتدال‌گرايان دانشگاه هستيم که متاسفانه اسممان برای سخنرانی ثبت نشده بود.

از ميان مسوولان نيز باقری لنکرانی وزير بهداشت، زاهدی وزير علوم، فرشيدی وزير آموزش و پرورش، واعظ زاده معاون علمی رييس‌جمهور و محمديان نماينده ولی‌فقيه در دانشگاه‌ها حضور داشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنرانی حضار جلسه به قدری طول کشيد که ۱۰ دقيقه مانده به اذان مغرب حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به سخنرانی پرداختند. ايشان با بيان اين که از ته دل از شما تشکر می‌کنم، فرمودند: برخی حرف‌ها برايم جالب بود و ممکن است موجب ايجاد حرکت‌هايی شود.

در پايان اين ديدار نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آيت‌الله خامنه ای اقامه شد و سپس دانشجويان روزه خود را در فضايی صميمی همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی افطار کردند.

Copyright: gooya.com 2016