سه شنبه 29 خرداد 1386

مسدود شدن بلاگر برای ايرانيان، نوع جديدی از سانسور، وبلاگ ديگر

http://digar.blogfa.com

بيش ۱۴ روز است که صفحه‌ی ورودی سايت بلاگر، از مهمترين و بزرگ‌ترين سرويس‌دهندگان فضای وبلاگ که بسياری از وبلاگ‌نويس‌هاس ايرانی با آن کار می‌کنند، مسدود شده است. با اين وجود به جز صفحه‌ی ورودی تمام وبلاگ‌ها و ساير صفحات اين سايت، بدون مشکلی در دست‌رس است!
اطلاعات اندکی که از گوشه و کنار شنيده می‌شود حاکی از آن است که رژيم اسلامی تهران، طی توافقی با شرکت بزرگ گوگل که مسوول و اداره کننده‌ی سايت بلاگر است تقاضای مسدود کردن پورت‌های ايران را توسط اين شرکت کرده‌است. بدين معنی که هنگام ورود به بلاگر در صورتی که کاربری با آی‌پی ايرانی قصد استفاده از اين سرويس را داشته باشد، سرويس‌دهنده‌ی مذکور مانع ورود او به سايت و حتا باز شدن صفحه‌ی اصلی ورودی سايت بلاگر خواهد شد. (گويی اين سايت از ازل وجود نداشته)
اگرچه تعدادی از کاربران درون کشور توانسته‌اند با استفاده از فيلترشکن‌هايی که از لحاظ امنيتی آی‌پی دستگاه کامپيوتر را حذف می‌کند، وارد سايت شوند و گفته می‌شود با تعويض آی‌اس‌پی ( استفاده از شبکه‌ی ديگری برای اينترنت) می‌توان موقتا وبلاگ را به‌روز کرد و آن دست‌رسی داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مشکل بلاگر نوع جديدی از سانسور اينترنتی در ايران است که به‌دليل حفظ منافع صاحبان قدرت و سرمايه، عليه جريان تبادل آزاد افکار و اطلاعات شکل می‌گيرد. جا دارد برای اعتراض به اين سانسور وقيحانه دست به برنامه‌ريزی برای اقدامی مشترک زده شود.


وبلاگ ديگر
http://digar.blogfa.com
digarblog@gmail.com

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسدود شدن بلاگر برای ايرانيان، نوع جديدی از سانسور، وبلاگ ديگر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016