یکشنبه 12 شهریور 1385

سولانا با اختيارات كامل از سوي غرب با لاريجاني ديدار مي‌كند، ايسنا

خاوير سولانا اظهار كرد که اتحاديه اروپايي به مذاکرات خود با ايران ادامه مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ‌به نقل از خبرگزاري نووستي، خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا روز شنبه در ديدار غير رسمي وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا كه در فنلاند برگزار شده بود، گزارشي را در رابطه با ايران قرائت كرد.

وي در يک کنفرانس مطبوعاتي که در پايان اين ديدار برگزار شد گفت كه اتحاديه اروپا فعلا هيچگونه محدوديت زماني را در مذاکرات با ايران مطرح نمي‌كند.

قرار است سولانا با علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در هفته‌ي جاري ديدار داشته باشد. هدف از اين ديدار، روشن ساختن اين مساله است که آيا ايران خواستار مذاکرات است يا خير. پس از اين ديدار در اواسط ماه سپتامبر نيز سولانا گزارشي را به وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا ارايه خواهد داد.

ارکي تئوميويا، وزير امور خارجه‌ي فنلاند که كشورش رياست دوره‌اي اتحاديه‌ي اروپا را بر عهده دارد، حمايت کامل اين اتحاديه از سولانا را اعلام و تاکيد كرد که اتحاديه اروپا خواهان حل ديپلماتيک مشکل ايران است.

ضرب الاجلي که طي آن ايران بايد بر اساس قطعنامه‌ي 1696 شوراي امنيت سازمان ملل فعاليت‌هاي خود در زمينه غني سازي اورانيوم را تعليق مي‌كرد، روز 31 ماه اوت(9 شهريور) به پايان رسيد. اما ايران اعلام كرد غني‌سازي اورانيوم حق اين كشور است و از آن دست بر نخواهد داشت.

اين گزارش افزود: وزيران امور خارجه‌ي گروه شش قرار است 15 سپتامبر به منظور هماهنگ ساختن اقدامات‌شان در رابطه با برنامه هسته‌يي ايران و بررسي اوضاع به وجود آمده، در وين با يكديگر ديدار كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علاوه بر موضوع ايران، بررسي اوضاع در خاور ميانه نيز در مرکز توجه ديدار غير رسمي وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا قرار داشت.

اين گزارش حاكي است ماسيمو دالما، وزير امور خارجه ايتاليا روز شنبه با اظهار اين كه اتحاديه اروپا و جامعه جهاني، به سولانا براي تلاشي جديد در جهت برگزاري مذاکرات با ايران درباره‌ي مشکل هسته‌يي اين کشور "اختيار تام" دادند، افزود: هم اکنون ما به بخش پاياني مذاکرات نزديک مي‌شويم و اگر اين مذاکرات منجر به دستيابي به نتيجه‌اي مثبت نشوند، مساله را بايد در شوراي امنيت سازمان ملل متحد مطرح نمود.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سولانا با اختيارات كامل از سوي غرب با لاريجاني ديدار مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016