جمعه 13 مرداد 1385

جمهوری اسلامی زمينه مرگ اکبر محمدی را در زندان فراهم کرد! جمعيت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ايران (بلژيک)

اکبر محمدی دانشجوی زندانی حادثه کوی دانشگاه تهران که در تير ۱۳۷۸ دستگير و روانه زندان شده بود، پس از تحمل هفت سال شکنجه، آزار و اذيت و ده ها محدوديت ديگردرحالی که در نهمين روز اعتصاب غذا که دو روز آخر آن شکل اعتصاب غذای خشک به خود گرفته بود، دچار ايست قلبی شد و در روز يکشنبه ۸ مرداد جان خود را از دست داد. اکبر محمدی در سال ۷۸ بعد از دستگيری، اول به اعدام و سپس به خاطر فشار ارگان ها و سازمان های بين اللملی به جمهوری اسلامی به پانرده سال زندان محکوم شد. درزندان، زندانبانان او را مورد شکنجه های شديد و غير انسانی قرار دادند. زنده ياد اکبر محمدی دچار آسيب های جسمانی فراوانی شد. سازمان حقوق بشری چون عفو بين اللمل از طريق ايجاد يک کارزار بين اللملی خواستار آزادی او شد. بعد از ۷ سال حکومت مجبور گرديد او را برای درمان به طور موقت آزاد کند. اما حکومت، آزادی اکبر محمدی را بر نتابيد و او را مجددا" دستگير و روانه زندان کرد و بدين طريق زمينه مرگ اين فعال دانشجوئی را آماده کرد. اکبر محمدی نسبت به دستگيری خود اعتراض کرد و به مسئولين زندان نوشت چنانکه آزاد نشود از اول مرداد ماه به اعتصاب غذا خواهد پرداخت. اکبر محمدی را سعی کردند با کتک، شکنجه و فشار های ديگر مجبور به سکوت کنند اما او در مقابل جلادان جمهوری اسلامی در زندان اوين کوتاه نيامد و مصممانه ايستاد. در واقع او را در زندان بخاطر پايمردی و ايستادگی‌اش از پای در آوردند. اکبر محمدی اگردر بيرون از زندان مداوا می گشت هرگز به مرگ محکوم نمی‌شد. او در زندان زجرو ستم کشيد، زيرا که به موقع مداوا نگرديد. به جای آوردن پزشک و معاينه اين فعال دانشجوئی او را با غل و زنجير به تخت بستند، گرسنگی و تشنگی به او دادند و سرانجام آنقدر او را تحت فشار قرار دادند که سرانجام قلبش ازتپش ايستاد. با مرگ اکبر محمدی، يک قتل سياسی ديگر بر پرونده سنگين جنايات جمهوری اسلامی افزوده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از نظر جمعيت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ايران (بلژيک) مسئوليت مرگ اکبر محمدی به عهده جمهوری اسلامی است. اين رژيم طی بيست و هفت سال حکومت داری نشان داده است که از هيچ توطئه و جنايتی عليه زندانيان سياسی دريغ نمی کند. ما بار ديگر از تمامی احزاب و سازمان های سياسی، نهادهای مدافع حقوق بشری و شخصيت های آزاد انديش ايرانی درخواست می کنيم که برای روشن شدن علت مرگ اکبر محمدی، مبارزه خود را عليه اقدامات و اعمال سرکوبگرانه جمهوری اسلامی در زندان های ايران، تشديد نمايند.

جمعيت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ايران (بلژيک) ضمن گراميداشت ياد و خاطره اکبر محمدی و عرض تسليت به خانواده گرامی محمدی و دوستانشان نگرانی عميق خود را نسبت به وضعيت ساير زندانيان سياسی در ايران اعلام می دارد و از نيروهای آزاديخواه ايرانی می خواهد که نظر مجامع بين المللی را نسبت به اين خطر جلب کنند.

جمعيت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ايران (بلژيک)
اول اوت دو هزار و شش

Copyright: gooya.com 2016