چهارشنبه 10 خرداد 1385

آسوشیتدپرس: آمادگی مشروط آمریکا برای مذاکره با ایران، آفتاب

آفتاب: آمریکا برای پیوستن به مذاکرات هسته ای با ایران اعلام آمادگی کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه با اعلام این خبر به نقل از دیپلماتهایی که نخواستند نامشان فاش شود افزود: واشنگتن اظهار داشته به شرطی حاضر است به این مذاکرات ملحق شود که در صورت امتناع ایران از تعلیق غنی سازی اورانیوم، روسیه و چین از تحریم های شورای امنیت علیه ایران، حمایت کنند.

یکی از این دیپلماتها به آسوشیتدپرس گفت: دولت بوش قصد دارد به زودی با صدور اعلامیه ای رسمی، آمادگی مشروط آمریکا برای پیوستن به مذاکره با ایران را اعلام کند.

اگر این مساله واقعا عملی شود، تحول بسیار مهمی محسوب می شود زیرا دو کشور ایران و آمریکا بیش از 27 سال است که هیچ رابطه دیپلماتیک مستقیمی با یکدیگر ندارند.

پس از انقلاب ایران تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پبرو خط امام ،دو کشور همه روابط خود را قطع کردند.

البته احتمال موفقیت آمیز بودن این طرح ضعیف است زیرا تهران بارها اعلام کرده است که حاضر به کنارگذاشتن غنی سازی اورانیوم نیست و روسیه و چین نیز همچنان بر مخالفت خود با اعمال تحریم علیه ایران، پافشاری می کنند.

خبر احتمال پیوستن آمریکا به مذاکرات هسته ای با ایران در حالی مطرح شده است که مقامات ایرانی اعلام کرده اند آماده از سرگیری مذاکره با سه کشور اروپایی در مورد مساله هسته ای این کشور هستند.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه در مالزی گفته بود: تهران آماده مذاکره فوری با اروپایی ها بدون هیچ پیش شرطی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما او در عین حال گفتگوی مستقیم با آمریکا را رد کرد و علت آن را رفتار این کشور دانست با وجود این متکی تاکید کرد: اگر آنها تغییر رفتار دهند ممکن است ایران دوباره امکان مذاکره را ارزیابی کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آسوشیتدپرس: آمادگی مشروط آمریکا برای مذاکره با ایران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016