چهارشنبه 10 خرداد 1385

تغييرات گسترده در انتظار "همشهري"، روز آنلاين

حسن موحد - به دنبال تعيين مهندس حسين انتظامي به سمت مدير عامل و مدير مسوول روزنامه همشهري از سوي قاليباف، تغييرات گسترده اي در روزنامه همشهري به وقوع پيوسته كه مهمترين آن بر كناري محمدرضا زائري از سمت سردبيري روزنامه همشهري است.

به گزارش خبرنگار روز، کارکنان اين روزنامه پس از لغو ستون مقاله هاي مختص به زائري در صفحه آخر روزنامه همشهري پيش بيني مي كردند كه به زودي خود وي نيز از سمت سردبيري كنار گذاشته خواهد شد. کارکنان همشهري، بركناري زائري را با رقابت قاليباف با مخالفانش كه پس از استقرار احمدي نژاد درشهرداري تهران درهيات مديره روزنامه قرار گرفتند مرتبط مي دانند. با اين حساب عده اي معتقدند كه با آمدن تيم انتظامي در روزنامه همشهري، قاليباف موفق شده براي رقابت هاي آينده از جمله انتخابات شوراي شهر و مجلس خبرگان، همشهري را در راستاي اهداف خود تغيير مديريت بدهد. زائري هنگام مراسم معارفه در روزنامه همشهري به همگان اطمينان داده بود كه براي ده سال در اين سمت باقي خواهد ماند. او توسط انتظامي به سمت معاونت فرهنگي همشهري منصوب شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفته مي شود مجموعه قاليباف با تحركات حجت الاسلام زائري در همشهري مخالف بوده و يكي از مواردي كه پس از ورود تيم انتظامي به همشهري كليد آن زده شده، موضوع توقف مسابقه كاريكاتور هولوكاست در همشهري است كه انعكاس قابل توجهي نداشته است. لازم به ذكر است كه بر خلاف ديگر روزنامه هاي محافظه کار، روزنامه همشهري خبر نامه احمدي نژاد به بوش را بسيار كوتاه كار كرد. علاوه بر اين ها با ورود انتظامي به همشهري، علنا با سياست هاي زائري در افزايش صفحه ها مخالفت شد، و انتظامي در برخي محافل به طور صريح ذكر كرد كه مي خواهد "خرابي هاي" گذشته را ترميم كند.

در راستاي تغييرات احتمالي در كادر مديريت همشهري، پيش بيني مي شود که كه صدري سردبير روزنامه كارگزاران، به زودي از سمت دبير سرويس خارجي همشهري كنار گذاشته خواهدشد. اين در حالي است که قرارداد خانم مجد كه دبير سرويس حوادث بود، تمديد نشده و خانم جمشيدي به اين بهانه كه در روزنامه اعتماد ملي مطلب منتشر مي كند، در معرض عدم تمديد قرارداد قرار گرفته است. بسياري از خبرنگاران قديمي اين روزنامه نيز براي دور ماندن از تحريريه اصلي، درحال انتقال به بخش شهرستان ها، آنلاين و... هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تغييرات گسترده در انتظار "همشهري"، روز آنلاين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016