یکشنبه 7 خرداد 1385

لیست احتمالی کاندیداهای مجلس خبرگان، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : با نزدیکی به انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان، تلاش گروه های مختلف جهت تهیه و ارائه لیست از کاندیداهای احتمالی این مجلس آغاز شده است.

خبرگزاري انتخاب : با نزدیکی به انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان، تلاش گروه های مختلف جهت تهیه و ارائه لیست از کاندیداهای احتمالی این مجلس آغاز شده است.

یک منبع نزدیک به جامعه روحانیت مبارز تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» اعلام داشت که تعدد کاندیداها و نامزدهای احتمالی این تشکل و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جهت حضور در انتخابات آتی مجلس خبرگان ، شورای مرکزی این گروه را با مشکل مواجه ساخته است.

وی اضافه کرد: چنانکه در آخرین رایزنیها و جلسات این گروه ، اسامی کاندیداهایی که برای انتخابات استان تهران به این جامعه معرفی شده اند از مرز 40 نفر گذشته است که 8 نفر از آنان را آقایان مصباح یزدی ، غرویان ، پارسانیا ، سید مهدی میرباقری و...تشکیل داده که بیشتر این افراد از شاگردان مصباح یزدی محسوب می شوند .

این منبع نزدیک به جامعه روحانیت مبارز ضمن تکذیب لیست جدای آیت الله مصباح یزدی گفت: در دوران رقابت های انتخابات، قرار نیست جریان سومی متشکل از شاگردان اقای مصباح تشکیل شوند، اما تشکیل این جریان در آغاز به کار مجلس، حتمی به نظر می رسد.

وی همچنین تصریح کرد: از آنجایی که برای «تهران بزرگ» بایستی 15 نفر معرفی شود لذا فراوانی افرادی که خواستار حضور در لیست جامعه روحانیت مبارز شده اند اعضای این تشکل ها را با سردرگمی مواجه ساخته است.

وی گفت: در گمانه زنی ها برای تهیه لیست این گروه ها برای استان تهران از افراد ی همچون حضرات آیات جوادی آملی ، مشکینی ، جنتی ، مهدوی کنی ، مصباح یزدی ، امامی کاشانی ، محمد یزدی ، تهرانی، سید احمد خاتمی ، هاشمی رفسنجانی ، دری نجف آبادی ، محمدی نیک ری شهری، شاهرودی ، خزعلی ، حسن روحانی ، خرازی ، قائم مقامی ، حسینی،معرفت ، موحدی کرمانی ، امینی، سبحانی، طاهری خرم آبادی، لاریجانی ، مومن، فلاحیان ،نمازی، مقتدایی، تسخیری، محمدی عراقی، رسولی محلاتی ، گیلانی و سعیدی نام برده شده است. اگرچه تاکنون حضور آقایان جوادی آملی ، مهدوی کنی و مشكینی قطعی نشده است.

وی در عین حال گفت: جامعه روحانیت مبارز از بیشتر این افراد خواسته است تا از دیگر استان ها کاندیدا شوند.

شنیده ها حاکی از آنست که در دیگر سوی این جریان و در مجمع روحانیون مبارز ، مجمع مدرسین حوزه علمیه قم و گروه های اصلاح طلب ، این گروه ها به شدت بدنبال افرادی هستند که در عین حالی که دارای اجتهاد مجزا باشند، به مرامنامه این تشکل ها نیز وفادار و متعهد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، در گمانه زنی ها برای تهیه لیست مجمع روحانیون مبارز برای استان تهران از افرادی همچون حضرات آیات توسلی ، بیات زنجانی ، امام جمارانی ، جوادی آملی، مجید انصاری ، سید محمد خاتمی ، موسوی بجنوردی ،سید محمد خوئینی ها ،هاشم زاده هریسی ، موسوی زنجانی ، رحمانی ،هاشمی رفسنجانی ، حسن روحانی ،حسن خمینی ، هاشمی شاهرودی، موسوی تبریزی، محمد جوادحجتی کرمانی ،قمی ، امینی ، محقق داماد و ایازی نام برده شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراين گزارش، اگرچه تاکنون آقایان توسلی، خاتمی و خوئینی ها از اعلام حضور امتناع نموده اند، ولی منابع نزدیک به مجمع روحانیون مبارز اعلام کرده اند، در صورتی که شورای نگهبان قانون اساسی از طریق سابق خویش، جهت حذف کاندیداهای این تشکل و گروه های اصلاح طلب تجدید نظر نماید، ممکن است این افراد سرشناس در انتخابات شرکت می کنند.

در لیست مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مبارز تهران اسامی مشترکی همچون جوادی آملی ،هاشمی رفسنجانی ، حسن روحانی و هاشمی شاهرودی به چشم می خورد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لیست احتمالی کاندیداهای مجلس خبرگان، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016