پنجشنبه 4 خرداد 1385

اطلاعيه روابط عمومی انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير پيرامون حوادث مسجد دانشگاه در روز گذشته

جامعه محترم دانشگاهي صنعتي اميركبير
نظر به توهين، هتك حرمت و افتراي فراواني كه در روزهاي اخير از جانب تعدادي از عناصر شناخته شده و مورد حمايت مسوولين نهاد رهبري در نشريات وابسته و توسط نامه‌هاي جعلي در فضاي دانشگاه به كرّات بيان و توزيع گرديده و در استاي آگاهي بخشي، ذكر نكات زير ضروري مي‌نمايد.

۱- مسوول نهاد رهبري، جناب آقاي حجه‌السلامیراحمدي بين دو نماز ظهر و عصر در تاريخ چهارشنبه ۳/۳/۸۵، نكاتي را بيان كردند كه غير مستقيماً افترا به اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان محسوب مي‌شود. ايشان با اشاره به تصميم هيات نظارت بر تشكل‌ها در مورد انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان، اعتراضات گسترده اخير دانشجويان و انجمن اسلامي را به دست‌هايي نسبت دادند كه از بيرون مملكت و در جهت بحراني كردن فضاي دانشگاه به پيش مي‌رود، ايشان علي‌رغم تمامي ادعاهاي خود، به نماينده انجمن اسلامي هيچ وقتي جهت پاسخگويي و روشن كردن اذهان نمازگذاران ندادند. (و لايجرمنّكم شنئان قوم علي الّا تعدلو. نبايد دشمني گروهي شما را بر آن دارد كه عدالت و انصاف را رعايت نكنيد) (مائده ۸ )

۲- پس از اتمام نماز جماعت ظهر چهارشنبه، عده‌اي از افراد شناخته شده منسوب به بسيج و كانون انديشه (صفايي، افراشته، پورصالحي و…) ضمن غصب ميكروفون مكبر مسجد و انحصاري كردن آن، نه تنها به نمازگزاران هوادار انجمن اسلامي وقت صحبت ندادند. كه علناً با پرده دري و بي‌حيايي انواع تهمت و افترا از جمله (كفر، الحاد، منافق، آمريكايي و…) را به اعضاي انجمن اسلامي نسبت دادند.

«يا ايها الذين آمنوا اجتنبوا كثيراً من الظّن ان بعض الظّن اثم و لا تجسسوا و لا يغتنب بعضكم بعضا…ـ اي كساني كه ايمان آورده‌ايد، از بسياري از گمان‌ها بپرهيزيد كه پاره‌اي از گمان‌ها گناه است و جاسوسي نكنيد و برخي از شما غيبت برخي نكند… (حجرات ـ۱۲)»

۳- سه تن از رانده شدگان سابق انجمن اسلامي كه سال‌ها از اتمام تحصيلشان مي‌گذرد به نام‌هاي درويش، دزفولي و سليمي در آستانه انتخابات ساليانه انجمن اسلامي، هر روز با هماهنگي نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي به مسجد دانشگاه آمده و اقدام به فتنه‌انگيزي و تحريك نمازگزاران عليه انجمن اسلامي مي‌كنند.

اين افراد روز چهارشنبه پس از خروج از مسجد اقدام به ضرب و شتم دبير شوراي هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي، هنري و تني چند از ديگر دوستان دانشجو نموده و متواري گرديدند.

«و آنچه را سينه‌هايشان پوشيده يا آشكار مي‌دارد، پروردگارت مي‌داند (قصص ۶۹)»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بديهي است در روزهاي آتي چنانچه اين افراد همچنان بر فتنه انگيزي‌هاي خود ادامه دهند طعم برخورد شديد دانشجويان را خواهند چشيد.

در پايان ضمن اداي احترام به تمامي دانشجويان و اساتيد آزاده پلي‌تكنيك تهران، و تاكيد بر پاسداري از حقوق اساسي دانشگاهيان و حفظ آزادي‌هاي آكادميك، جامعه دانشگاهي را به آرامش و پايداري در حظ آرمانها و خواسته‌هاي به حق خود دعوت مي‌نمايد.

«بندگان خدا كساني هستند كه همه اقوال را مي‌شنوند و سپس از بهترين آن پيروي مي‌كنند.»

والسلام علي‌ من التبع الهدي

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي‌تكنيك تهران)

Copyright: gooya.com 2016