چهارشنبه 3 خرداد 1385

سخنگوي وزارت خارجه گزارش سالانه عفو بين‌الملل درباره ايران را رد كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۳/۰۳‬

سخنگوي وزارت امورخارجه گزارش سالانه عفو بين‌الملل در خصوص وضعيت حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران را مغرضانه و بي‌پايه دانست و آن را رد كرد.

" حميدرضا آصفي " ، اين گزارش را مبتني بر اطلاعات نادرست و غير موثق گروه‌هاي معاند و در تعارض با واقعيات جامعه ايران توصيف كرد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، آصفي گفت : جمهوري اسلامي ايران براساس باورها، ارزش‌هاي مذهبي، آداب و سنن و فرهنگ بومي ، برنامه‌هاي راهبردي خود را ارتقاء بخشيده‌و همواره آموزه‌هاي احترام به حقوق بشر را به صورت نهادينه و قانونمند در روند توسعه سياسي و اجتماعي كشور دنبال كرده و مي‌كند و در اين مسير دستاوردهاي قابل توجهي داشته است.

سخنگوي وزارت امور خارجه به مفاد گزارش عفو بين‌الملل اشاره و تصريح كرد:تمركز غيرمتعارف با انگيزه‌ي سياسي گزارش سازمان بين‌الملل به گروههاي مختلف قومي و مذهبي‌و القاء وجود اختلافات بين آنان براين‌واقعيت تاكيد دارد كه اين گزارش با سوء نيت كامل تهيه شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تبيين اغراض سياسي عوامل ثالث در تاثيرگذاري بر گزارشات سازمان عفو بين‌الملل اظهار داشت : عوامل معاند جمهوري اسلامي ايران سعي دارند با استفاده ابزاري از مفاهيم حقوق بشر و سوء استفاده‌از سازمانهاي غير دولتي، اهداف ضد ملي خويش را در گزارشات عفو بين‌الملل منعكس كنند.

آصفي بااشاره به آگاهي وهوشياري مردم فهيم ايران در مقابل اين گونه رويكردهاي خصمانه گفت : مردم ايران متشكل از اقوام و مذاهب مختلف همواره با برخورداري از حقوق شهروندي عادلانه و دركنار همديگر براي تعالي، پيشرفت و سربلندي ايران عزيز قدم برمي‌دارند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي وزارت خارجه گزارش سالانه عفو بين‌الملل درباره ايران را رد كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016