دوشنبه 25 اردیبهشت 1385

برنامه‌ هسته‌يي ايران دستور كار اصلي نشست وزيران خارجه‌ اتحاديه‌ اروپا، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


وزيران امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا امروز (دوشنبه) در بروكسل درباره‌ي راه‌هاي متقاعد ساختن تهران به رها كردن برنامه‌ي هسته‌يي‌اش و نيز طرحي براي جلوگيري از بحران اقتصادي در فلسطين مذاكره خواهند كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ‌(ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، وزيران امور خارجه‌ي 25 كشور عضو اتحاديه‌ي اروپا امروز بر روي مجموعه‌اي از شيرين‌كننده‌هاي فني، تجاري و سياسي براي ايران در صورتي كه غني‌سازي اورانيوم را متوقف كند، كار خواهند كرد.

اين گزارش به نقل از نماينده‌ي عالي‌رتبه‌ي يكي از سه كشور اروپايي آلمان، فرانسه و انگليس كه تدوين پيشنهاد را برعهده دارند، نوشت: هدف، پيش آمدن با مجموعه‌اي بسيار جذاب است كه خودداري از پذيرش آن براي دولت ايران مشكل شود.

رويتر ادامه داد: ايران كه چهارمين صادركننده‌ي نفتي بزرگ جهان است، بارها اعلام كرده كه هر گونه درخواست براي توقف فعاليت هسته‌يي صلح‌آميزش را نخواهد پذيرفت و تاكيد دارد كه هدف از برنامه‌ي هسته‌يي‌اش صرفا توليد برق است.

در پيش نويس بيانيه‌ي نشست امروز اتحاديه‌ي اروپا آمده است كه اين اتحاديه مي‌تواند به تهران در توليد برنامه‌ي هسته‌يي غير نظامي ايمن، پايدار و ضد اشاعه كمك كند، مشروط بر آن كه تهران غني‌سازي در خاك خود را متوقف سازد.

وزيران امور خارجه اروپايي در نشست بروكسل در خصوص چگونگي كمك بين‌المللي به فلسطيني‌ها در حالي كه از تماس با حماس خودداري شود نيز مذاكره خواهند كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين يك مقام عالي رتبه‌ي وزارت امور خارجه‌ي آمريكا در گفت‌وگويي با روزنامه‌ي نيويورك تايمز اظهار كرد كه پيشنهادات جديد تغيير چشمگيري در مشوق‌هاي اقتصادي كه در ماه اوت به ايران ارايه شد، ايجاد نخواهد كرد. آن‌ها در ماه اوت به ايران گفته بودند مي‌تواند روابط كامل سياسي وتجاري با غرب داشته باشد، مشروط بر آن كه فعاليت‌هاي هسته‌يي‌اش را متوقف سازد.

مقام آمريكايي ياد شده گفت كه مجمو‌عه‌ي جديد شامل تضمين امنيتي به ايران نخواهد بود و به اين كشور اجازه‌ي تداوم غني‌سازي را نخواهد داد.

Copyright: gooya.com 2016