پنجشنبه 21 اردیبهشت 1385

احمدي نژاد: نامه به جرج بوش براي دعوت به فرهنگ انبيا بود، ايرنا

جاكارتا ، ايرنا ‪۸۵/۰۲/۲۱‬

رييس جمهوري اسلامي ايران باتاكيد بر اينكه نامه به رييس جمهوري آمريكا براي پرونده هسته‌اي نبوده ، گفت: اين نامه دعوتي به اسلام و فرهنگ انبيا بود.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به اندونزي ، محمود احمدي نژاد كه در سومين روز از سفر خود به اين كشور ، عصر پنج شنبه به وقت محلي در يك مصاحبه مطبوعاتي با ارباب جرايد اندونزي به سووالات خبرنگاران اين كشور پاسخ مي‌داد، اين سخنان را در پاسخ به سووالي درخصوص نامه‌اش به رييس جمهوري آمريكا بيان كرد.

احمدي نژاد بابيان اين كه اين نامه بسيار فراتر ازموضوع هسته‌اي بود ، اظهارداشت: اصولا مساله هسته‌اي را مهم نمي‌دانيم كه بخواهيم در مورد آن نامه‌اي بنويسيم.

رييس جمهوري تاكيد كرد: ما بر اساس قانون عمل مي‌كنيم و فعاليت‌هاي ما بسيار آشكار و روشن است ، ما به دنبال حل مسايل اساسي‌تر جهان هستيم.

وي افزود: اين نامه دعوتي به توحيد و عدالت كه مشترك بين همه انبياي الهي بود و اگر اين اتفاق بيفتد ديگر مشكلي براي حل‌كردن باقي نخواهد ماند.

رييس جمهوري گفت: ما يك پيام دعوت فرستاديم كه بسيار روشن است و دعوت به اعتقادات بشري است، نحوه پاسخ به اين دعوت نيز آينده را روشن خواهد كرد.

احمدي نژاد همچنين به اين خبرنگار توصيه كرد كه متن اين نامه را به دقت مطالعه كند.

خبرنگار ديگري از رييس جمهوري سووال كرد كه آيا آماده مذاكره مستقيم با آمريكا هستيد؟ احمدي نژاد در پاسخ گفت: ما اهل گفتگو هستيم اما طبيعي است كه شرايط گفتگوها تفاوت دارد و ما با دوستان خود همچون اندونزي به راحتي گفتگو مي‌كنيم چون هيچكدام از دو طرف بد اخلاقي نمي كنند.

رييس جمهوري افزود: كساني كه مي‌خواهند با بداخلاقي گفتگو كنند و از موضع قدرت صحبت كنند ، بايد خودشان را عوض كنند.

از رييس جمهوري در خصوص احتمال حمله نظامي به ايران سووال شد، احمدي نژاد در پاسخ گفت: البته جنگ تبليغاتي و رواني وجود دارد اما بعيد مي‌دانم كه دست به اقدام نظامي بزنند.

احمدي نژاد افزود: بين حرف تا عمل فاصله از زمين تا آسمان است گرچه ما خودمان را براي همه شرايط آماده كرده‌ايم و فكر مي‌كنيم كه آنها عاقلتر از اين باشند كه با ما برخورد كنند.

خبرنگاري از رييس جمهوري درخصوص توقف غني‌سازي سووال كرد، وي در پاسخ گفت: دريك حالت اين پيشنهاد را مي‌پذيريم و آن اينكه همه كساني كه فناوري توليد سوخت هسته‌اي دارند همه با هم غني‌سازي را متوقف كنند و به بازرسان اجازه دهند تا از تاسيسات آنها بازرسي انجام شود.

احمدي نژاد تاكيد كرد: در غيراينصورت ما ضرورتي براي توقف غني‌سازي نمي‌بينيم و درخواست توقف غني‌سازي را ناعادلانه مي‌دانيم و اين درخواست همچنان از طرف ما رد مي‌شود.

رييس جمهوري در پاسخ به سووال خبرنگار ديگري مبني بر حمله ايران به اسراييل درصورت حمله نظامي به ايران، گفت: اگر كسي مورد حمله قرار گيرد مطابق با آن حمله برخورد خواهد كرد.

احمدي نژاد تصريح كرد: رژيم صهيونيستي فلسفه وجودي خود را ازدست داده و خودش در حال از بين رفتن است و ديگر نيازي به درگيري با آن نيست.

يكي‌ ديگر از خبرنگاران اندونزيايي از رييس جمهوري سووال كرد كه آيا نياز به كمك كشورهاي مسلمان ديگر در موضوع پرونده هسته‌اي خود احساس نمي كنيد، احمدي نژاد در پاسخ گفت: آنكه اعتقاد به خدا دارد و با توكل به خدا كارهاي خود را انجام مي‌دهد هيچ گاه احساس تنهايي نمي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي نژاد اظهار داشت: ما از امكانات لازم براي دفاع برخوداريم اما اقدام ما فقط دفاع از ملت ايران نيست، علاقه‌منديم در اين دفاع دوستان خود را در كنار خود ببينيم، دوستان خوبي امروز داريم كه يكي از بهترين آنها اندونزي است.

رييس جمهوري در پاسخ به اين سووال كه آيا اندونزي مي‌تواند به عنوان ميانجي بين ايران و آمريكا اقدام كند، گفت: ما با كسي دعوا نداريم و كسي را تهديد نمي‌كنيم اگر كسي با ما دعوا دارد رفتار خود را درست كند.

احمدي نژاد ادامه داد: كساني كه عادت به آزار ملتها دارند بايد رفتار خود را تغيير دهند.

رييس جمهوري به مذاكرات خود با رييس جمهوري اندونزي اشاره كرد و گفت: در خصوص تمام مسايل مورد علاقه با ايشان گفتگو كردم و فكر مي‌كنيم بهترين كمك اين است كه به مزاحمان بگوييم مزاحم نشوند.

احمدي نژاد همچنين تصريح كرد: اگر براي صلح جهاني و رفع تنش‌ها بنا شد گفت و گويي شود ترجيح مي‌دهيم كه اندونزي جزو گروه مذاكره‌كننده باشد تا حداقل يك دوست در آن گروه داشته باشيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: نامه به جرج بوش براي دعوت به فرهنگ انبيا بود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016