پنجشنبه 21 اردیبهشت 1385

رئيس مجلس: سپردن نظارت بر انتخابات شوراها به شوراي نگهبان نيازمند تصويب قانون در مجلس است، فارس

خبرگزاري فارس: حداد عادل تاكيد كرد:سپردن نظارت بر انتخابات شوراها به شوراي نگهبان نيازمند تصويب قانون در مجلس است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس غلامعلي حداد عادل امروز پنجشنبه در حاشيه هشتمين مجمع عمومي حزب مؤتلفه اسلامي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر اين كه آيا سپردن نظارت بر انتخابات شوراها به شوراي نگهبان نيازمند تصويب طرح و يا لايحه است يا راهكار ديگري پيشنهاد مي شود گفت: اين مسئله نيازمند تصويب قانون در مجلس است.
وي با اشاره به پيشنهاد محمد رضا باهنر نايب رئيس اول مجلس مبني بر واگذاري نظارت بر انتخابات شوراها به شوراي نگهبان اظهار داشت: علت اظهار نظر‌ آقاي باهنر اين است كه مجلس سازوكار مناسبي براي نظارت شايسته در هيچ نوع از انتخابات ندارد. در صورتي كه نظر نمايندگان هم همين باشد،ممكن است اين نظارت به دستگاه ديگري از جمله شوراي نگهبان سپرده شود.
رئيس مجلس متذكر شد: اگر در اين باره دولت لايحه‌اي ارائه دهد احتياجي به ارائه طرح در مجلس نيست. ولي اگر دولت لايحه ندهد ممكن است نمايندگان طرحي در مجلس عرضه كنند،اما در هر حال بايد منتظر اظهار نظر مجلس باشيم.
از حداد عادل سوال شد، آيا نامه احمدي نژاد قبل از ارسال به بوش در جلسه روساي قوا و مقام معظم رهبري مطرح و بررسي شده بود و آيا نظر آنان در اين رابطه لحاظ شده است يا خير كه وي در پاسخ تصريح كرد: آقاي احمدي نژاد در ابتداي سال 85 در برخي محافل از جمله شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام كرد كه قصد دارد نامه‌اي به روساي كشورها بنويسد و مواضع اسلامي نظام و راه حل مشكلات جهان را بيان كند. اما اين كه جزئيات نامه در جاهايي مطرح شده باشد،اطلاعي ندارم و ضرورتي هم نمي‌بينم كه رئيس جمهور در نگارش نامه با ساير جاها مشورت كند.
حداد عادل همچنين نامه احمدي نژاد به بوش را شجاعانه توصيف كرد.
حداد عادل گفت: فكر مي‌كنم بوش اگر به نامه احمدي نژاد جواب دهد،بايد به اين سوالات پاسخ گويد و اگر جواب ندهد بايد پاسخ دهد كه چرا جواب سوالات را نداده است.
به گفته رئيس مجلس نامه احمدي نژاد چالش منطقي و جدي ايجاد كرده است.
حداد عادل در ادامه اين گفت‌وگو سياست جمهوري اسلامي ايران را خروج از ان پي تي ندانست و افزود:رابطه ما با آژانس بين‌الملي انرژي اتمي اگر بر اساس حق تكليف باشد در ان پي تي خواهيم ماند در غير اين صورت ان پي تي براي ما سودي ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين تاكيد كرد كه توقف و تعليق غني سازي را بواسطه صلح‌آميز بودن فعاليت‌ها نمي‌پذيريم.
از رئيس مجلس در خصوص علت بازداشت جهانبگلو سوال شد كه وي در پاسخ گفت: دنبال اين هستم كه بدانم آقاي جهانبگلو آيا به خاطر انديشه‌هايش بازداشت شده يا چيز ديگر.
وزير اطلاعات گفته ايشان به خاطر افكارش بازداشت نشده است، من هم در صدد هستم اگر وي در بازداشت است،طبق موازين باشد.

Copyright: gooya.com 2016