دوشنبه 18 اردیبهشت 1385

پيكر آيت‌الله شيخ نعمت‌الله صالحي نجف‌آبادي در زادگاهش تشييع شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: فقه و حقوق - فقه

پيكر مرحوم آيت‌الله صالحي نجف‌آبادي، صبح امروز به همراه جمعي از اهالي نجف‌آباد از حسينيه اعظم تا مسجد جامع اين شهر تشييع و سپس در جنت الشهداي نجف‌آباد به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم آيت‌الله طاهري بر پيكر مرحوم صالحي نجف‌آبادي، نماز گذارد و پيكر آن مرحوم از سوي جمعي از عزاداران نجف‌آبادي به سمت جنت‌الشهداي اين شهر تشييع شد.

اميني جرقويئي فعال سياسي و از نزديكان آيت‌الله صالحي نجف آبادي در مراسم تشييع مرحوم صالحي با بيان تسليت درگذشت وي اظهار داشت: ارتحال مورخ شرف انديش و محقق عميق النظر و از رجال وزين حوزه كه از اساتيد بزرگ روحانيت به حساب مي‌آمد موجب تاثر اهل فضل و علم شد.

وي افزود: با رحلت آن فقيه حلقه‌اي گران‌سنگي از حلقه‌هاي مستحكم سلسله‌ي طليعه روحانيت و فقاهت به خاك افتاد و هزار دريغ كه همگان را در غم عميق و ماتمي توان فرسا فرو برد. مرحوم صالحي نداي ارجعي را شنيد و از دنيا بريد و به سوي ملكوت پر كشيد.

اميني گفت: او صاحب جمال انسانيت بود و به شهيد جاويد پيوست و با رفتنش فقه و اصول را به عزا برد، اخلاق و عرفان را لباس ماتم پوشاند، حكمت و فلسفه را گرياند و شمشير قلم را غلاف كرد.

وي با بيان اين كه مرحوم صالحي با زندان و تبعيد و مبارزه با طاغوت مانوس بود و خطا و عذاب و عتاب برخي را تحمل كرد و دين خود را به اسلام و تشيع ادا كرد، گفت: صالحي فرزانه مردي بود كه عقول و بلوغ فكري و تبحر علمي او، حريت فكري و استقلال روحي، عقل گرايي، تحجر زدايي و خرافه ستيزي و ارتجاع گريزي و موهوم سوزي وي، در نزد خاص و مورد تجليل و تحسين عام بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اميني اظهار اميدواري كرد: خداوند حكيم آن سرمايه‌ي بلند پايه‌ي فقهي و حكمي را در ذيل الطاف بي بديل و عنايات خويش قرار دهد و حوزه‌هاي اصيل شيعي را براي پرورش فرزانگان كه مايه‌ي نجات امت هستند، مستعد فرمايد.

آيت‌الله منتظري نيز در پيام تسليتي عنوان كرده است كه از دست رفتن اين گونه استوانه‌هاي علمي لطمه‌اي است براي عالم اسلام و روحانيت شيعه.

بنا به اين گزارش، عصر امروز از ساعت 3 الي 6 بعد از ظهر و صبح فردا نيز از ساعت 9 الي 11 صبح مراسمي به همين مناسبت در حسينه‌ي اعظم نجف‌آباد برگزار خواهد شد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيكر آيت‌الله شيخ نعمت‌الله صالحي نجف‌آبادي در زادگاهش تشييع شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016