یکشنبه 17 اردیبهشت 1385

شيرين عبادي: آمريكا بايد از اشتباهاتش در عراق درس بگيرد، ايسنا

* به نظر مي‌رسد رسانه‌هاي غرب قصد ايجاد احساسات ضداسلام دارند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


شيرين عبادي گفت: آمريكا بايد از اشتباهاتش در عراق درس بگيرد و بداند كه اقدام نظامي براي توقف آنچه ادعا مي‌كند توسعه‌ي تسليحات هسته‌يي در ايران است، با مقاومتي آتشين روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل دترويت نيوز ، شيرين عبادي، برنده‌ي ايراني نوبل صلح سال 2003 روز گذشته (شنبه) در مركز اسلامي آمريكا گفت: اگر آمريكا درس‌هايش را از عراق نياموخته است و به حمله به ايران مي‌انديشد، با وجود همه‌ي انتقاداتي كه در كشورمان مي‌كنيم، تا آخرين قطره‌ي خون‌مان از كشورمان دفاع مي‌كنيم و به يك سرباز بيگانه اجازه نخواهيم داد كه پا بر خاك ايران بگذارد. اگر آمريكا درباره‌ي جهاني شدن سخن مي‌گويد، به اين معني نيست كه همه‌ي جهان به عنوان دهكده‌ي كوچكي ديده مي‌شود و بوش به عنوان تنها كلانتر آن دهكده نگريسته مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، ‌عبادي كه در بزرگ‌ترين مسجد آمريكا در ديربورن سخنراني مي‌كرد، اسلام را دين بخشايش، رحمت و زيبايي خواند و گفت: اين روزها روزهاي سختي براي پيروان اسلام است، متاسفانه در اين فصل سخت اسلام به خشونت و تروريسم متهم شده است.

عبادي با انتقاد از رسانه‌هاي آمريكايي كه پس از 11 سپتامبر باعث شدند مردم به مسلمانان با ديده‌ي ظن نگاه كنند، گفت: به نظر مي‌رسد كه رسانه‌ها مي‌خواهند احساسات ضد مسلمانان را در جهان ايجاد كنند در حالي كه

وقتي اشتباهاتي كه مردم مرتكب مي‌شوند فردي است و ربطي به ديني كه آن‌ها به آن تعلق دارند، ندارد. بنابراين سوال من از جهان اين است چرا اسلام را مسوول اشتباهات مرتكب شده توسط تعداد كمي از مسلمانان مي‌دانيد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين حقوق‌دان ادامه داد: اسلام دين ترور و خشونت نيست. اسلام، مسيحيت و يهوديت ريشه‌هاي اساسي مشتركي دارند. ما مي‌توانيم از اشتراكات‌مان سخن بگوييم و اختلافات جزيي كه ميان ايمان‌مان وجود دارد را فراموش كنيم.

عبادي در بخشي ديگر از سخنراني‌اش گفت: به آنچه در خاورميانه رخ داد نگاه كنيد. متاسفانه در اين منطقه آنچه در عراق رخ داده نشان مي‌هد كه بالاتر از 100 هزار شهروند كشته شده‌اند. عراق نابود شده و همچنين جواناني از آمريكا در جنگ كشته شده‌اند. تنها كساني كه از جنگ سود مي‌برند، فروشندگان تسليحات هستند.

وي درپايان گفت كه اگر لازم شود، بيش يك ميليارد جمعيت جامعه‌ي مسلمانان در جهان همه‌ي اختلافات‌شان را فراموش كرده و متحد مي‌شوند و اجازه نمي دهند كه تئوري اشتباه جنگ تمدن‌ها رخ بدهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي: آمريكا بايد از اشتباهاتش در عراق درس بگيرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016