جمعه 15 اردیبهشت 1385

آيت‌الله مكارم شيرازي: دست‌يابي به انرژي هسته‌يي واجب كفايي است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - فقه

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، گفت: مساله‌ي انرژي هسته‌يي يك واجب كفايي است نه جز مستحبات، زيرا دانشي است كه ما را محتاج به بيگانگان نمي‌كند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار جمعي از خواهران طلبه حوزه علميه و جمعي از برادران اليگودرز با گراميداشت ياد و خاطره‌ي آيت‌الله مطهري، اظهار داشت: ايشان نه تنها در زمان حياتش معلم بود بلكه آثار به جاي مانده از ايشان همانند يك معلم است. علم و دانش از اهميت خاصي برخوردار است و يكي از اهداف مهم بعثت در زمان پيغمبر نيز تعليم و تربيت بود.

وي، تصريح كرد: مساله‌ي انرژي هسته‌يي يك واجب كفايي است نه جز مستحبات، زيرا دانشي است كه ما را محتاج به بيگانگان نمي‌كند و وابسته سياسي و فرهنگي آن‌ها نمي‌شويم.

براساس اين گزارش، آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي همچنين در ديدار اقشار و گروه‌هاي مختلف از شهرهاي قم، اهواز و شاهرود، با اشاره به جايگاه رفيع علم و دانش در اسلام، يادآور شد: در حال حاضر با وجود مراكز علمي جهان، سخن گفتن از علم و دانش چندان مهم نيست اما در عصر جاهليت كه هيچ‌گونه مركز علمي وجود نداشته، سخن گفتن از اهميت علم و دانش توسط پيامبر اسلام (ص) بسيار مهم بوده است.

وي با اشاره به آيات متعدد در قرآن درباره‌ي فضيلت كسب علم و دانش، خاطرنشان كرد: قرآن مجيد يكي از اهداف مهم بعثت را تعليم و تربيت بيان كرده و در نخستين سوره نازل شده بر پيامبر (ص) سخن از علم به ميان آمده است و با اين كه والاترين مقام در اسلام، مقام شهيد است ولي جايگاه عالم و دانشمندي كه رهبري جامعه را برعهده گرفته از آن بالاتر است؛ زيرا اگر نوشته‌هاي دانشمندان در بيان هدف و مقام شهيد نبود خون شهيدان هم پايمال مي‌شد.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، با بيان اين‌كه تحصيل علم را واجب كفايي مي‌دانم، افزود: منظور از علم و دانش مختص به علوم و دانش‌هاي ديني نيست بلكه هر علم و دانشي است كه باعث پيشرفت جامعه‌ي اسلامي شود و از نظر اسلام داراي ارزش و اهميت باشد، واجب كفايي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مرجع تقليد، افزود: امروزه مساله‌ي انرژي اتمي هم واجب كفايي است، زيرا با تمام شدن ذخاير نفتي، بايد به دنبال وارد كردن اين منبع از بيگانگان باشيم و اين مساله ما را دچار وابستگي اقتصادي و به تبع آن وابستگي‌هاي سياسي و فرهنگي به بيگانگان خواهد كرد، لذا گام‌هاي برجسته‌اي كه درباره‌ي انرژي اتمي برداشته شده، باعث اعتبار نظام در داخل و خارج از كشور شده است.

به گزارش ايسنا به نقل از مركز خبر حوزه وي در پايان ضمن تبريك هفته‌ي معلم، خاطرنشان كرد: هفته‌ي معلم فقط اهداي شاخه‌ي گل به معلمان نيست، بلكه براي اين است كه ما ياد بگيريم مصرف كننده‌ي علوم و دانش‌هاي ديگران نبوده و در حد امكان به تبادل علمي بپردازيم تا دشمنان نسبت به ما سلطه‌ي علمي پيدا نكنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت‌الله مكارم شيرازي: دست‌يابي به انرژي هسته‌يي واجب كفايي است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016