یکشنبه 3 اردیبهشت 1385

انجمن جهاني مطبوعات (WAN): زنداني‌‏كردن روزنامه‌‏نگاران را متوقف كنيد، دستگيري بيش از ۵۰۰ روزنامه‌‏نگار در سال ۲۰۰۵، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

انجمن جهاني مطبوعات (WAN) اعلام كرد كه در روز جهاني مطبوعات گزارش كاملي از وضع اسفناك روزنامه‌‏نگاران در جهان منتشر مي‌‏كند.
به گزارش "ايلنا"، در پايگاه اينترنتي اين انجمن آمده است: «بيش از 500 روزنامه‌‏نگار و افرادي كه در مطبوعات و رسانه‌‏هاي خبري جهان فعاليت مي‌‏كنند در سال 2005 ميلادي دستگير و به زندان انداخته شده‌‏اند.»
بنابراين گزارش، اين روند از چند دهه گذشته آغاز شده است و بسياري از روزنامه‌‏نگاران طي ساليان گذشته دستگير شده‌‏اند. بسياري از روزنامه‌‏نگاران حتي امروزه در زندان هستند و شمار زيادي از آنان به حبس‌‏هاي بيش از 20 سال محكوم شده‌‏اند. انجمن جهاني مطبوعات بر اين باور است كه از هر فرد، زن و مردي كه در راستاي مقاصد و همبستگي ملت‌‏ها تلاش مي‌‏كند، بايد دفاع كرد و اين انجمن بايد براي رهايي آنان از زندان تلاش كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انجمن جهان مطبوعات در سوم ماه مي 2006 ميلادي همزمان با روز «جهاني آزادي مطبوعات» گزارش كاملي از نقض حقوق روزنامه‌‏نگاران منتشر مي‌‏كند.
در پايان اين گزارش، خطاب به ملت‌‏هاي جهان آمده است: «براي جمع‌‏آوري اطلاعات وقت هزينه نكنيد؛ زنداني‌‏كردن روزنامه‌‏نگاران را متوقف كنيد!»

Copyright: gooya.com 2016