شنبه 19 فروردین 1385

كانون مدافعان حقوق بشر از وضعيت حقوق بشر در زمستان ۸۴ گزارش داد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


كانون مدافعان حقوق بشر از وضعيت حقوق بشر ايران در زمستان سال 1384 گزارشي ارائه كرد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كانون مدافعان حقوق بشر در ابتداي گزارش خود، بازداشت عبدالفتاح سلطاني را بر خلاف ضوابط قانوني توقيف، عنوان كرده است.


كانون در اين گزارش، انزجار خود را از تروريسم ابراز و از تشكيل نشدن و مخالفت با تشكيل برخي تشكل‌ها و مجامع، انتقاداتي را مطرح كرده است.


كانون مدافعان حقوق بشر، با اشاره به اصل 168 قانون اساسي عنوان كرده است كه اين اصل قانون اساسي ناظر بر ضرورت محاكمه متهمان سياسي و مطبوعاتي و الزام بر حضور هيات منصفه واقعي در محاكمه اين گروه از متهمان است اما هنوز به جرايم فعالان سياسي در دادگاه انقلاب و دادسرا و دادگاه‌هاي روحانيت رسيدگي مي‌شود.


اين كانون از برخي احكام صادره براي برخي اتهامات غيرسياسي نيز انتقاد كرد و در بخش ديگري از گزارش خود به وضعيت كارگران اشاره كرده و يادآور شده است كه دولت بايد به حمايت از اين قشر محروم بپردازد.


كانون مدافعان حقوق بشر، در گزارش خود به عدم برخورداري از محيط زيست سالم اشاره كرده و آورده است: طبق بررسي‌هاي انجام شده، تهران در سال 1384، سيصد برابر بيشتر از استانداردهاي بهداشت جهاني در برابر آلاينده منوكسيد كربن در وضعيت ناسالم آلودگي هوا قرار داشت. در كنار اين بحران، قطع درختان در جنگل لويزان به منظور احداث اتوبان، بي‌اعتنايي به آلودگي هواي تهران است.


اين كانون، به آمار تصادفات منجر به قتل و جرح اشاره كرده و نسبت به آمار اعتياد، فقر و فحشا ابراز تاسف كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كانون مدافعان حقوق بشر، به انتخابات هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز اشاره و از روند طي ‌شده درباره‌ي رد صلاحيت برخي اعضا انتقاد كرده است و از هيات مديره كانون خواسته در شرايط كنوني با وحدت كلمه از انتخابات صحيح و قانوني حمايت كند.


اين كانون، همچنين از يونسكو تقاضا كرده كه عيد نووز را به استناد كنوانسيون 1972 در زمره آثار غيرملموس بشري ثبت كند.


كانون مدافعان همچنين از شيوه‌ي انتخابات مجلس خبرگان انتقاد كرده و توجه به قانون در اين زمينه را خواستار شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كانون مدافعان حقوق بشر از وضعيت حقوق بشر در زمستان ۸۴ گزارش داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016