شنبه 5 فروردین 1385

پيام نوروزی هیئت نمایندگان پارلمان اروپا به مردم ايران

اروپا

بروکسل 21 مارس 2006
هیئت نمایندگان پارلمان اروپا در رابطه با ایران

اطلاعیه مطبوعاتی


ســــــــــال نـــــــــــو مبــــــــــــــارک

ما، آنجلیکا بئر، کریستا پرتز و رومانو لاروسا، نمایندگان پارلمان اروپا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران، بهترین آرزوهایمان را به مناسبت نوروز، سال نو ایرانیان تقدیم مردم ایران می نمائیم.

سال سپری شده 1384 نگرانی ها و عدم اطمینان های زیادی را برای هر دوی ما ، ایرانیان و اروپائیان، در بر داشت که جنگ عراق، جبهه گیری ها در مذاکرات هسته ای، نا آرامی ها در خوزستان و سقوط هواپیمای ایرانی با مرگ بیش از 100 خبرنگار، از جمله برجسته ترین آن ها می باشند.
آرزو مندیم که سال جدید ما را به خواست های مشترکمان صلح، امنیت، آزادی و دموکراسی نزدیکتر سازد.

ما متحدانه علیه هرگونه راه حل نظامی در زمینه مسئله هسته ای هستیم. بیایید دست در دست یکدیگر علیه تنش ها و ایجاد بحرانی دیگر در خاورمیانه گام برداریم.

ما به همان اندازه که دولت ایران را به بازنگری و تغییر سیاست تحریک آمیزش نسبت به موجودیت کشور اسراییل فرامی خوانیم، از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی خودمان انتظار داریم که گام های جدی و اطمینان بخشی را درجهت اروپا و خاورمیانه ی عاری از سلاح های هسته ای بردارند.

امیدواریم که سال1385 راه حل مذاکره ای در رابطه با مسئله ی هسته ای به همراه داشته باشد، به گونه ای که هم رضایت ایرانیان را بعنوان ملتی آزاد که خود سرنوشت استراتژی انرژی کشورش را تعیین می کند، فراهم آید و هم اطمینان اروپاییان در مورد نگرانی هایشان نسبت به موضوع ایمنی شان برآورده گردد.

ما از آزادی اکبر گنجی، پس از 6 سال زندان، و از آزادی صدها تن از کارکنان اتحادیه شرکت اتوبوس رانی تهران، درسال جدید به گرمی استقبال می کنیم. ما از مقامات ایرانی می خواهیم که هر چه سریعتر 4 روزنامه نگار و 2 وبلاگ نویس و دیگر رانندگان شرکت اتوبوسرانی تهران را که هنوز در زندان هستند، آزاد نمایند.
امیدواریم که سال 1385حق تشکیل اتحادیه های مستقل مورد درخواست کارگران را به همراه داشنه باشد، همان حقی که بسیاری از کارگران برایش مبارزه می کنند و شغلشان را از دست داده اند.

ما همبستگی خود را با زنان ایرانی، به ویژه خانم بسیار محترم سیمین بهبهانی که 8 مارس ، روز جهانی زن، به تظاهرات مسالمت آمیزی دست زدند و با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شدند، اعلام می داریم.

امید اینکه 1385 سالی باشد که زنان باگام های بلندتری به حقوق برابر نزدیکتر شوند، به گونه ای که سن قانونی ازدواج دختران و پسران به 18 سال افزایش یابد و نیز اینکه مجازات مرگ برای کودکان لغو گردیده و یک بار برای همیشه به گذشته تعلق داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پایان خواهان لغو حکم اعدام برای همه زندانیان بویژه 9 نفر زندانیانی هستیم که در رابطه با بمب گذاری های اهواز به مرگ محکوم شده اند.
امیدواریم 1385 سالی باشد که ایران در منطقه نقش کلیدی جهت معرفی فرصتی برای لغو حکم اعدام ایفا کند.

قویا باور داریم که سال جدید برایمان فرصت همکاری بیشتر در هر دو زمینه پارلمانی و مدنی به همراه خواهد داشت.

سال نو مبارک
Happy New Year


آنجلیکا بئر
کریستا پرتز
رومانو لاروسا
ترجمه از: انور میرستاری

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيام نوروزی هیئت نمایندگان پارلمان اروپا به مردم ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016