دوشنبه 15 اسفند 1384

انتقاد عبدالفتاح سلطاني از روند حاكم بر پرونده خود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عبدالفتاح سلطاني، عضو هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز كه عصر روز يك‌‏شنبه از زندان آزاد شد، از نحوه نگهداري خود در زندان اوين و روند حاكم بر پرونده خود انتقاد كرد.

عبدالفتاح سلطاني در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه در طول مدت حبس خود در بند 209 زندان اوين نگهداري مي‌‏شد، وجود اين بند در زندان اوين را خلاف قانون عنوان كرد و مدعي شد كه آيين‌‏نامه اجرايي سازمان زندان‌‏ها در اين بند رعايت نمي‌‏شود.

وي افزود: بنده در ابتداي بازداشت خود به صورت انفرادي نگهداري مي‌‏شدم اما بعدها با وجود فضاي كم سلول, يك زنداني مالي را به سلول اضافه كردند.
اين وكيل دادگستري، وضعيت غذايي و بهداشتي زندان را مطلوب توصيف كرد اما در عين حال گفت كه براي ويزيت پزشك بايد مدت‌‏ها در نوبت مي‌‏ماند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو هيات موسس كانون مدافعان حقوق بشر در مورد اتهامات تفهيم‌‏شده به وي، گفت: در روز نهم مرداد درست يك روز بعد از بازداشت، دو اتهام توهين به مقامات قضايي و تبليغ عليه نظام از سوي بازپرس پرونده به بنده تفهيم شد و بازپرس نيز قرار وثيقه 100 ميليوني صادر كرد اما ظرف چند ساعت روند پرونده تغيير و برايم قرار بازداشت موقت صادر شد.

سلطاني تصريح كرد: حدود 25 روز كه از بازداشت بنده مي‌‏گذشت، دوباره اتهام اقدام عليه امنيت ملي به بنده تفهيم شد، اين در حالي است نه خود و نه وكلايم هنوز موفق به مطالعه پرونده نشده‌‏ايم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد عبدالفتاح سلطاني از روند حاكم بر پرونده خود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016