یکشنبه 14 اسفند 1384

بيانيه كميته‌‏هاي دانشجويي احزاب اصلاح‌‏طلب در انتقاد از روند جديد برخورد با اساتيد دانشگاه‌‏ها، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

كميته‌‏هاي دانشجويي چهار تشكل اصلاح‌‏طلب جبهه مشاركت،‌‏ سازمان مجاهدين انقلاب،‌‏ مجمع نيروهاي خط امام و حزب اسلامي كار با انتشار بيانيه‌‏اي،‌‏ ضمن انتقاد از روند جديد برخورد با اساتيد دانشگاه‌‏ها، نسبت به تبعات بسيار ناگوار و ويران‌‏كننده‌‏ اين برخوردها هشدار داد.
به گزارش "ايلنا" متن كامل اين بيانيه به شرح زير است: پس از عزل بسياري از روساي متعهد و مقبول در دانشگاه‌‏ها و بي‌‏اعتنايي به اعضاي هيات علمي در انتخاب روساي دانشگاه‌‏ها...
پس از موج جديد احضارهاي دانشجويي و به جريان انداختن پرونده بسياري از فعالان دانشجويي كه از ساليان قبل مسكوت مانده بود...
اينك برخورد مستقيم با اساتيد دانشگاه‌‏ها آغاز گرديده و موجوديت علمي و پژوهشي در دانشگاه‌‏ها را مخدوش نموده است.
همواره حضور عالمان و استادان مستقل چه در دانشگاه‌‏ها و چه در حوزه‌‏هاي علميه از سرمايه‌‏هاي يك نظام حكومتي بوده كه فارغ از جناح و دسته‌‏هاي سياسي با فعاليت علمي خود در مراكز علمي در جهت ارتقاء جايگاه آموزشي آن كشور در جامعه جهاني و تربيت نسلي عالم و علم‌‏پرور، نقش موثر و مستقيم ايفا كرده است اما برخورد دور از شان با اين قشر فرهيخته، تبعات بسيار ناگوار و ويران‌‏كننده‌‏اي را براي كشور به همراه خواهد داشت.
قطعا اگر اين چنين امنيت روحي و علمي اهل علم و معرفت در جامعه ما از سوي برخي به طور رسمي و غيررسمي خدشه‌‏دار شود، چه انتظاري است براي رشد و بالندگي و توسعه و پيشرفت و برداشت گام‌‏هاي اساسي در دنياي تكنولوژي و توليد فناوري‌‏هاي علمي؟!
چه تضميني وجود دارد كه مهاجرت نخبگان دانشگاهي از دانشجو به مقام استادي تبديل نگردد و كرسي‌‏هاي علمي دانشگاه‌‏ها از وجود استادان متعهد و عالم و خوش‌‏فكر خالي نگردد؟!
در پس استقلال‌‏زدايي از محيط‌‏هاي علمي و دانشگاهي چه نياتي پنهان شد كه شاهد اين چنين اقداماتي هستيم؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مع‌‏الاسف اخباري شنيده مي‌‏شود كه حكايت از وجود حركت برنامه‌‏ريزي شده جهت حذف و برخورد با مديران مياني و استادان و اعضاي هيات علمي در دانشگاه‌‏ها و موسسات آموزش عالي است.
لذا بر تمامي فعالان دانشجويان و تشكل‌‏هاي سياسي و صنفي دانشجويان و همين طور دلسوزان نظام و انقلاب است كه در برابر آغاز اين روند درايت لازم را به كار برده و مانع شيوع آن گردند.

Copyright: gooya.com 2016