چهارشنبه 3 اسفند 1384

الهام افروتن در گفتگو با "ايرنا": مطلب منتشره به هيچ عنوان تاليف و نوشته من نبود

تهران ، ايرنا ‪۸۴/۱۲/۰۳‬

"الهام افروتن" روزنامه‌نگار نشريه محلي "تمدن هرمزگان" اقدام به خودكشي خود را قويا تكذيب كرد و از تبليغات فرصت طلبانه رسانه هاي بيگانه ابراز انزجار كرد.


وي كه به اتهام توهين به مقام بنيانگذار جمهوري اسلامي هم اكنون در بازداشت موقت بسر مي برد ، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با تصريح اين نكته كه مطلب منتشره به هيچ عنوان تاليف و نوشته خودش نبوده‌ است ، افزود : اين مطلب را كاملا ناآگاهانه و با جستجو در اينترنت پيدا كردم.

وي همچنين ضمن تكذيب حضور خود در بند انفرادي گفت : من به مدت ‪ ۹‬روز در بند انفرادي زندان بندرعباس حضور داشتم ، اما به محض انتقالم به تهران فقط ‪ ۲۴‬ساعت در بند انفرادي زندان اوين بودم و پس از آن به بند عمومي منتقل شدم.

افروتن در تشريح شرايط خود اذعان داشت : من دانشجوي مترجمي زبان انگليسي هستم و علاوه بر اشتغال در حرفه روزنامه‌نگاري ، به علت نياز مالي بعنوان دستيار دندانپزشك نيز در بندرعباس كار مي‌كنم.

وي افزود : من در نشريه محلي "تمدن هرمزگان" به مدير مسوولي "ديرباز" نماينده مردم بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي بعنوان خبرنگار كار مي‌كنم و بر خلاف شايعات منتشره ‪ ۱۹‬ساله نيستم ، بلكه ‪ ۲۱‬سال دارم.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش افزود : روز شنبه و يك روز پيش از عيد غديرخم كه كسي از مسوولان نشريه در محل حضور نداشتند و بخشي از صفحه مورد نظر خالي بود ، من با جستجو در اينترنت مطلبي را تحت عنوان "راههاي مقابله با ايدز را علني كنيم" از فردي به نام "م . ف سخن" انتخاب كردم و بدون دقت كافي براي صفحه‌بندي فرستادم.

افروتن با تصريح مجدد اين نكته كه مطلب منتشره تاليف او نبوده است ، افزود : اين مطلب نه از روي غرض ورزي بلكه كاملا ناآگاهانه انتخاب و منتشر شد و يك هفته پس از آن در شرايطي كه فقط ‪ ۱۵‬نسخه از نشريه به فروش رفته بود و الباقي نشريه توسط وزارت اطلاعات جمع‌آوري شده‌ بود، منتشر شد.

وي تاكيد كرد : من فرزند يك نظامي شرافتمند هستم و خودم را فرزند انقلاب و مديون زحمات امام خميني (ره) مي‌دانم و تحت هيچ شرايطي قصد توهين و بي‌ادبي نداشتم.

وي اذعان داشت : شايد باور نكنيد اگر بگويم خودم هنوز هم مطلب مورد نظر را به طور كامل مرور نكرده‌ام و از جنجال پيش آمده متاسفم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

افروتن با تكذيب شديد انتشار خبر خودكشي‌اش در زندان اوين گفت : متاسفانه شبكه‌هاي ماهواره‌اي و برخي از افراد فرصت طلب با انتشار اخبار كذبي مبني بر خودكشي من در زندان ، موجب تحريك افكار عمومي شده‌اند .

افروتن افزود : من هم‌اكنون در اتاق يك بند عمومي زندان اوين بخش نسوان بسر مي‌برم و شرايط بسيار مطلوبي دارم و هم‌بنديهاي من عمدتا زناني هستند كه به علل مالي در زندان بسر مي‌برند.

وي با اظهار انزجار از اين كه تعدادي از گروههاي سودجو و معاند انقلاب از اين موضوع سوء‌استفاده شخصي و هدفمند كرده‌اند ، تاكيد كرد : من اصولا سياسي نيستم و به هنر علاقمندم و هرگز قصد جنجال پردازي را نداشتم.

وي گفت : از روح بلند امام (ره) و مردم بزرگوارم كه باعث جريحه دار شدن احساساتشان شده‌ام ، عذر تقصير مي‌طلبم.

افروتن بيان داشت : پيش از ورود به زندان تصورم از محيط زندان همان تصويري بود كه در فيلم " زندان زنان" ديده بودم اما اكنون مي‌بينم كه زندان آنجور كه مردم عادي تصور مي‌كنند ، نيست و هم‌اكنون حتي رييس زندان اوين و دوستان همبندم نسبت به سرنوشت من علاقمند شده و مطمئن به اشتباه من شده‌اند و مي‌دانند كه در وقوع اين اتفاق ، عمدي در كار نبوده‌ است.

وي با اشاره به اين كه علاقه‌ي وافري به نگارش قصه براي كودكان دارد افزود : مي‌خواهم پس از آزادي از زندان به كار نگارش و تدوين كتاب براي كودكان مملكتم بپردازم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهام افروتن در گفتگو با "ايرنا": مطلب منتشره به هيچ عنوان تاليف و نوشته من نبود' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016