یکشنبه 30 بهمن 1384

‏پاسخ آيت الله منتظري به پرسشي در مورد واقعه تخريب حسينيه شريعت قم

حضرت آيت الله العظمي آقاي منتظري دامت بركاته
‏ ‏پس از سلام - خواهشمند است در صورت امكان نظر شريف خود را در‏ ‏مورد واقعه اخير تخريب حسينيه شريعت قم و ضرب و جرح تعدادي از‏ ‏هموطنان در اين واقعه را اعلام بفرماييد.

‏با سپاس و احترام فراوان ‏

‏باسمه تعالي ‏
‏پس از سلام و تحيت - متأسفانه پس از گذشت 27 سال از استقرار جمهوري اسلامي هنوز‏ ‏اعمال مخالف شرع و قانون از ناحيه متصديان امور كشور انجام مي‎شود، و با راه انداختن‏ ‏عده اي به نام مردم و ملت فجايع تندي اتفاق مي‎افتد كه با هيچ منطقي قابل توجيه نيست ، و‏ ‏طبعا اين گونه اعمال موجب تضعيف نهادهاي قانوني جمهوري اسلامي مي‎گردد. و نسبت‏ ‏دادن اين قبيل اعمال به مردم از مسئولين مربوطه رفع مسئوليت نمي كند. و با كمال تأسف‏ ‏همه اين فجايع به نام اسلام و مذهب و روحانيت انجام مي‎شود و قهرا نسل جوان را به اسلام‏ ‏و روحانيت بدبين مي‎نمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

‏اسلام دين رحمت است و در آن حقوق همه مردم حتي اقليت هاي ديني و اهل ذمه محترم‏ ‏است چه رسد به حقوق مسلمانان و شيعيان .
‏ ‏تخريب منزل شخصي افراد و حسينيه و ضرب و شتم بندگان خدا به ويژه خواهران هيچ‏ ‏توجيه شرعي ندارد، و باطل دانستن برخي افكار و نظريات آنان مجوز هتك و ضرب آنان و‏ ‏تخريب و تصرف غاصبانه در اموال آنان نمي باشد. اگر اين كارها به دستور بالاترها انجام‏ ‏شده كه وامصيبتا، و اگر خودسرانه انجام گرفته واأسفا. سوءاستفاده از قدرت و ابزار قدرت‏ ‏موجب سخط الهي مي‎باشد.
‏ ‏اين جانب ضمن محكوم نمودن اعمال انجام شده از مسئولين محترم شهر مقدس قم‏ ‏مصرانه مي‎خواهم كه نسبت به ظلمهايي كه در اين روزها انجام شد تجديدنظر جدي نمايند،‏ ‏و بدانند كه اعتراف به اشتباه و جبران آن شايسته هر مسلمان معتقد به خدا و قيامت‏ ‏مي‎باشد، و اصرار بر اشتباه در شأن جمهوري اسلامي نيست .
‏ ‏والسلام عليكم .

‏‏1384/11/30‏‏
‏قم - حسينعلي منتظري

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '‏پاسخ آيت الله منتظري به پرسشي در مورد واقعه تخريب حسينيه شريعت قم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016