یکشنبه 9 بهمن 1384

بازرسي و برخورد نامتعارف با محمد علي دادخواه در تبريز، تبريز نيوز

پيمان پاك مهر. روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:00989144157400

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:"محمد علي دادخواه"، وكيل پايه يك دادگستري در بدو ورود به دادگستري تبريز توسط انتظامات مستقر در درب ورودي با برخورد نامتعارف مواجه شد.

در اين خصوص راديو آزادگان گفتگويي با "پيمان پاك مهر"،‌انجام داده است.

براي شنيدن گفتگو اينجا را كليك كنيد.

"محمد علي دادخواه"،عضو هيات موسس كانون مدافعان حقوق بشر، در اعتراض به رفتار نامتعارف در بدو ورود به دادگستري تبريز به خبرنگار سرويس حقوق بشر تبريز نيوز ، گفت: صبح روز 8 بهمن 84 هنگامي كه قصد ورود به دادگستري تبريز را داشتم رفتاري كه از مامورين بازرسي مورد انتظار است بروز نكرد. آن ها با گرفتن دست اينجانب به وسيله يكي از مامورين نيروي انتظامي تمامي محتويات كيفم را تخليه كرده و حتي شكلات داخل كيفم را نيز باز كردند كه پس از آن امكان ورود به دادگستري مهيا شد.

گفتني است، اين اقدام در حالي صورت مي گيرد كه برابر مقررات ، وكلاي دادگستري هيچگاه در درب ورودي به دادگستري ها و مجتمع هاي قضايي مورد بازرسي و تفتيش قرار نمي گيرند.

"دادخواه"، كه جهت دفاع از موكل دانشجوي خود در دادگاه تجديد نظر دادگستري تبريز به اين شهر سفر كرده است گفت:امروز دادگاه تجديد نظر موكلم آقاي "حيدر زاهدي"، دانشجوي دانشگاه تبريز در شعبه 9 دادگاه تجديد نظر دادگستري استان آذربايجان شرقي برگزار شد. ايشان در دادگاه انقلاب تبريز - بدوي - به اتهام اقدام عليه امنيت كشور به 2 سال و به دليل توهين به رهبري به 9 ماه زندان محكوم شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود:در اين جلسه هيچ يك از شهودي كه مبناي حكم دادگاه بدوي بر آن اساس صادر شده بود در دادگاه حضور نداشتند كه باعنايت به "قرار قرينه" ، "عدم حضور شهود" و "فقدان دليل" اميدوارم دادگاه تجديد نظرحكم برايت اين جوان دانشجو را صادر كند تا بتواند مجددا به ادامه تحصيل بپردازند.

بگفته "حيدر زاهدي"،وي دانشجوي دوره كارشناسي زيست شناسي دانشگاه تبريز است كه در جريان سالگرد 20 تير دانشگاه تبريز در سال1381 و مراسم اعتراض به بازداشت "هاشم آغاجري" دستگير و حدود يك ماه دربازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان تبريز به سر برده كه پس از اعتراض به حكم دو ترم تعليق كميته انضباطي از اين دانشگاه اخراج شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازرسي و برخورد نامتعارف با محمد علي دادخواه در تبريز، تبريز نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016