یکشنبه 2 بهمن 1384

گزارش مذاكره علي لاريجاني و كميسيون امنيت ملي، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۲‬

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به حضور علي لاريجاني در جلسه اين كميسيون گفت : آنچه وي مطرح كرد اين‌است كه جمهوري اسلامي ايران بر سر استيفا و دستيابي كامل به حقوق هسته‌اي خود ذره‌اي مسامحه‌و عقب نشيني نخواهد كرد و اين راه را با جديت پيگيري مي‌كند.

كاظم جلالي يكشنبه شب پس از جلسه كميسيون امنيت ملي با حضور دبيرشوراي عالي امنيت ملي در جمع خبرنگاران افزود: در عين حال هيچ كس از ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل استقبال نمي‌كند،اما اگر دنيا با ادبيات تهديدآميز و با مطرح كردن اين مساله كه پرونده ايران به شوراي امنيت ارجاع خواهد كرد، درصدد انصراف جمهوري اسلامي از حقوق هسته‌اي خود باشد ، قطعا اشتباه مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: لاريجاني اين بحث را مطرح كرد كه ما بر سر سناريوهاي مختلف كار كرديم و آمادگي لازم براي سناريوهاي محتمل را هم بدست آورده‌ايم.

جلالي درباره طرح روسيه افزود: ما با روسها در حال مذاكره هستيم و مذاكرات در فوريه با روسيه تمركز پيدا خواهد كرد و با روسها به عنوان رفيق استراتژيك ، همكاري بسيار خوبي با هم داريم.

وي با بيان اينكه مجموعه مواضع روسها نسبت به بحث هسته‌اي ايران موضع مثبتي بود اظهار اميدواري كرد در خلال مذاكرات با روسيه بتوانيم به يك جمع بندي برسيم كه اين جمع بندي به هيچ وجه منافاتي با دستيابي جمهوري اسلامي ايران به حقوق كامل هسته‌اي خود نداشته باشد.

مخبر كميسيون امنيت ملي در ادامه گفت : آنچه لاريجاني در كميسيون مطرح كرد اين بود كه ما بر سر سناريوهاي مختلف كاركرديم و آمادگي لارم براي سناريوهاي محتمل را بدست آورده‌ايم .

وي تصريح كرد: لاريجاني گزارش مفصلي از مجموعه مذاكرات كه تاكنون و طي چند ماه گذشته در بحث هسته‌اي اتفاق افتاد را به كميسيون ارايه كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جلالي اضافه كرد : بخشي از اين بحث‌ها به شروع تحقيقات هسته‌اي و ضرورت استمرار اين حركت مربوط مي‌شود و بخش ديگر گزارش به استفاده از ظرفيت‌هاي ديپلماتيك در ارتباط با مذاكرات چه مذاكرات با روسيه ، چين ، هند ، گروه نم وهمچنين سفرهايي كه مقامات كشورهاي ديگر به ايران داشتند برمي گشت كه قرار شد در فوريه دور بدي مذاكرات انجام شود.

نماينده شاهرود گفت : دراين جلسه اعضاي كميسيون امنيت ملي نقطه نظرات خود را با لاريجاني در ميان گذاشتند و قرار شد اين جلسات استمرار داشته باشد و دور آينده جلسه ديگري براي هماهنگي بيشتر وجود داشته باشد.

وي افزود: مهم اين است كه در بحث اصلي دستيابي به فناوري هسته‌اي و استيفاي كامل حقوق ايران هيچ كس ترديدي ندارد و در ميان همه مسوولان نظام و جناحهاي سياسي و احزاب و همچنين ايرانيان داخل و خارج كشور وفاق وجود دارد و اين وفاق و اجماع يك سرمايه است كه مي‌توانيم در جهت تحقق حقوق هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران به نحو خوبي از آن بهره برداري و استفاده كنيم .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش مذاكره علي لاريجاني و كميسيون امنيت ملي، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016