جمعه 30 دی 1384

رييس قوه‌ي قضاييه: اسلام با قتل، ترور و اقدامات ناجوانمردانه ارتباطي ندارد، ايسنا

- بايد از حالت تدافعي در مساله حقوق بشر خارج شويم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس قوه‌ي قضاييه گفت: ستاد حقوق بشر كشور با هدف متمركز كردن فعاليت‌هاي حقوق بشري، ارتقاي جايگاه يافته و در شكل جديد آن برخي وزارتخانه‌ها حضور دارند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله هاشمي شاهرودي اظهار داشت: اين ستاد قبلا در قوه‌ي قضاييه تشكيل شده بود و با بررسي مجدد در شوراي امنيت ملي جايگاه آن ارتقا پيدا كرد و اولين ستاد روز گذشته تشكيل و مسايل مختلف در آن مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي تصريح كرد: از آنجايي كه غرب از اهرم حقوق بشر عليه كشورها بويژه عليه جهوري اسلامي ايران استفاده مي‌كند لذا لازم بود با همكاري همه‌ي دستگاه‌ها و تدوين استراتژي واحدي در اين راستا اقدام شود و در اين رابطه برنامه‌هايي براي ستاد تعريف شده است.

رييس قوه‌ي قضاييه با تاكيد بر اطلاع رساني درست در زمينه‌ي حقوق بشر اسلامي و تبيين مسائل به جهان امروز، تصريح كرد: تاكنون در زمينه‌ي احياي حقوق اسلامي و كرامت انساني از نگاه آيين حيات بخش اسلامي همچنين مردم سالاري ديني در محافل حقوق بشري اطلاع رساني نشده است.

هاشمي شاهرودي يادآور شد: بايد با برنامه‌ريزي دقيق و مدون درباره‌ي دستاورد‌هاي نظام اطلاع رساني كنيم و سانسوري كه عليه ما در امور قضاي و مردم سالاري، آزادي‌هاي مدني و انتخابات و امثال آن مي‌شود را بشكنيم و جلوه‌هاي حقيقي و واقعي جمهوري اسلامي را معرفي كنيم.

وي با بيان اينكه عمده‌ي اشكال غربي‌ها و در راس آن‌ها آمريكا، مساله‌ي اسلام است، عنوان كرد: آنها به كيفرخواست و قصاص و ديگر امور ما اشكال وارد مي‌كنند و نقض حقوق بشر مي‌شمارند و در حالي كه اينها از مسائل اسلامي ماست و مورد رضايت و حمايت مردم مسلمان است و بايد پاسخ لازم به غربي‌ها داده شود.

هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: ما بايد از حالت تدافعي در مساله‌ي حقوق بشر خارج شويم و الحمد‌الله شده‌ايم و موارد نقض بسيار زيادي غربي در حقوق شهروندان را كه خودشان مرتكب مي‌شوند با گزارش‌هاي مستدل به آنها گوشزد كنيم.

رييس قوه‌ي قضاييه درباره‌ي اطلاع رساني شبكه‌ي سي.ان.ان آمريكا كه خبرنگار اين شبكه به هر نقطه‌ي ايران بخواهد سفر كند و اطلاع رساني نادرست هم انجام مي دهند، اظهار داشت: خبرنگار صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران همانطور كه خودش اعلام كرد اجازه‌ي حركت در بيش از 25 مايلي را ندارد و در محدوديت‌هاي متعددي است و اين خود نمونه‌يي از آزادي‌هاي فردي در آمريكا و ايران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي شاهرودي با اشاره به فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌يي در ايران و حضور دانشمندان خوش فكر و جوان ايراني، گفت: انرژي هسته‌ي صلح آميز يك مساله‌ي پيشرفته‌ي علمي است و آنها اين مقوله را حقوق بشري مي‌نامند و ما را در زمينه‌ي دانش هسته‌يي محكوم مي‌كنند.

رييس قوه‌ي قضاييه گفت: اين مسايل بايد از طريق كنفرانس‌ها و سخنراني‌هاي علمي در جهان اسلام و سراسر دنيا مطرح شود و ستاد از اين پس موارد فوق را دنبال خواهد كرد.

وي اعلام كرد: سياست غربي‌ها مصلحت طلبانه و امنيت محورانه است و براي امنيت هر كاري حتي ورود در زندگي خصوصي افراد و شنود مكالمات را جايز مي‌دانند.

رييس قوه‌ي قضاييه خاطرنشان كرد: آنها با كمترين شائبه افراد را دستگير مي‌كنند، به كشور‌ها حمله مي‌كنند و به بهانه‌ي مبارزه با تروريست كه خودشان آنها را تقويت كرده‌اند، تروريست را در جهان اشاعه مي‌دهند و اسلام اين حركات و اقدامات را مردود مي‌داند.

هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: اسلام با قتل و ترور و اقدامات ناجوانمردانه ارتباطي ندارد و اينها از نظر دين ما خلاف شرافت و عزت انساني است.

رييس قوه‌ي قضاييه گفت: اگر اين مطالب به خوبي تبيين شود، جايگاه اسلام در غرب بيشتر و بهتر روشن مي‌شود و يكي از كار‌هاي ستاد حقوق بشر اين است كه ضمن تبيين اين مسايل، نظام حقوق بشري در غرب و مقايسه‌ي آن را با اسلام روشن سازد.

هاشمي شاهرودي در پايان اظهار داشت: اين روشنگري كاملا بي طرفانه، عالمانه و محققانه خواهد بود و نقض حقوق بشر كه در غرب بسياري زياد است را بر ملا خواهد ساخت.

Copyright: gooya.com 2016