پنجشنبه 29 دی 1384

نامه نماينده حزب سبزها در پارلمان فدرال بلژيک به سفير ايران در بلژيک برای آزادی منصور اسانلو، رئیس سندیکای شرکت واحد

Bruxelles, le 17 janvier 2006

- ( به سفیر ایران در بلژیک ) S.E. Monsieur AHANI Ali
Ambassadeur de la République Islamique de l’Iran
Avenue de Tervueren, 415
1150 Bruxelles

آقای سفیر،
بدینوسیله می خواهم مراتب نگرانی خود را نسبت به شرایط ناگوار حقوق بشر در ایران بویژه وضعیت سلامتی آقای منصور اسانلو اعلام نمایم.
آقای اسانلو، رئیس سندیکای کارگران شرکت اتوبوس رانی تهران، به خاطر فعالیت های کاملا مسالمت آمیز سندیکائی اش (هدایت تظاهرات رانندگان اتوبوس به قصد دریافت حقوق معوقه و بهبود شرایط کار)، در روز 22 دسامبر دستگیر شده و تا به امروز در زندان اوین بسر می برد.

آقای منصور اسانلو از بیماری چشم که ناشی از بدرفتاری ها در زندان می باشد، به شدت رنج می برد و درصورت عدم برخورداری از معالجه فوری، خطر از دست دادن بینائی او وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای سفیر،

با توجه به این اوضاع می خواهم از شما تقاضا نمایم که همه تلاش خود را به کار ببرید تا آقای اسانلو از مداوای لازم برخوردار گشته و بتواند به وکیل خود دسترسی داشته باشد و در اسرع وقت آزاد گردد.

به نگرانی من وقتی افزوده می شود که می بینم کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی بوسیله دولت شما نقض می شود. ماده 22این کنوانسیون که توسط ایران نیزامضاء شده است تصریح گردیده که همه افراد حق تشکیل آزادانه هرگونه اجتماعات و انجمنها از جمله ایجاد سندیکا برای دفاع از منافع خود دارند.


با کمال احترام
زوئه ژه نو
نماینده حزب سبزها پارلمان فدرال بلژیک

Copyright: gooya.com 2016