چهارشنبه 30 آذر 1384

واكنش ايران به بيانيه اتحاديه اروپا پيرامون مذاكرات حقوق بشر، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۳۰‬

سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به بيانيه رياست انگليسي‌اتحاديه اروپايي پيرامون حقوق بشر گفت: بيانيه‌هاي خارج از اصول و معيارهاي شناخته شده بين‌المللي بي‌ثمر است.

به گزارش چهارشنبه شب اداره كل اطلاعات ومطبوعات وزارت امور خارجه "حميد رضا آصفي" افزود: گفت وگوهاي حقوق بشري با اروپا كه اخيرا و كرارا مورد درخواست اتحاديه‌اروپايي و رياست دوره‌اي آن انگليس مي‌باشد، تنها در پرتو احترام متقابل و به دور از اهرم‌سازي ميسر مي‌باشد .

وي گفت :مادامي كه اتحاديه اروپايي با پيروي از منطق با ايران روبرو شده پاسخ مناسبي دريافت كرده و چهار دوره مذاكره ميان دوطرف نيز بر همين اساس صورت گرفته است .

سخنگوي وزارت امورخارجه ايران با اشاره به برخوردهاي سياسي اتحاديه اروپايي تصريح كرد:اتحاديه اروپايي با اغراض سياسي در سال جاري باني قطعنامه حقوق بشر بود و بطور طبيعي اين خط و مشي جايي براي برگزاري گفت و گو پيرامون حقوق بشر باقي نمي‌گذارد و ما قبلا نيز در اين‌باره به اتحاديه اروپايي هشدار داده بوديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آصفي افزود: رويكرد غير سازنده اروپايي‌ها مقاصد پنهان اين كشورها را آشكار ساخته و روشن است كه پيامدهاي آن نيز متوجه اتحاديه اروپا است.

وي خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران بطور اصولي از گفت وگو و همكاري مبتني بر احترام به تعهدات متقابل استقبال مي‌كند اما اجازه مداخله در امور داخلي خود را به ديگران نخواهد داد.

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران گفت: به اروپايي‌ها توصيه مي‌كنيم به نگراني جمهوري اسلامي‌ايران در خصوص نقض حقوق بشر بويژه نقض حقوق اقليت‌هاي مذهبي، تشديد رويكردهاي منجر به تنفر مذهبي در جوامع غربي و
بازداشتگاه‌هاي سري دراروپا و شكنجه مهاجرين توجه كرده و با اتخاذ تدابير مناسب از اين رويه ناپسند در اروپا جلوگيري كنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واكنش ايران به بيانيه اتحاديه اروپا پيرامون مذاكرات حقوق بشر، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016