جمعه 18 آذر 1384

"دانشگاه هرگز فتح نخواهد شد"، گزارش برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه تربیت معلم سبزوار با حضور سعید مدنی

مراسم بزرگداشت 16 آذر، روز دانشجو با سخنرانی سعید مدنی، سردبیر سابق ماهنامه ایران فردا در دانشگاه تربیت معلم سبزوار برگزار گردید.
در این مراسم که با استقبال کم نظیر دانشجویان و با حضور بیش از ششصد دانشجو برگزار گردید، قرار بود از مهندس لطف الله میثمی تجلیل به عمل آید که با مخالفت هیات نظارت با حضور ایشان مواجه شد.
در ابتدای این مراسم مجید لگزیان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ضمن اشاره به تلاش حاکمیت برای رسوخ در دانشگاه از درون با تشکیل نهادهای استبدادی و غیر دانشجویی، این امر را نشانه عدم توفیق حاکمیت در فتح دانشگاه از بیرون دانست. وی ! با یادآوری این نکته که دانشگاه هرگز فتح نخواهد شد اضافه کرد که تاریخ ثابت کرده است که جنبش دانشجویی در این مقاطع از خود حساسیت بیشتری بروز داده است.
سعید مدنی در سخنرانی خود با عنوان "جنبش دانشجویی: دیروز، امروز، فردا" برگزاری مراسم 16 آذر در دانشگاه های کشور را نشان زنده بودن جنبش دانشجویی و تاثیر گذاری آن دانست.
این فعال ملی مذهبی با ذکر تاریخچه ای از جنبش دانشجویی در نیم قرن اخیر، عدالت خواهی و آزادی طلبی را از مفاهیم اصلی جنبش دانشجویی در کشور خواند. ایشان ضمن اشاره به حادثه بویین زهرا کمک دانشجویان به حادثه دیدگان، این واقعه را نمود عینی عدالت طلبی جنبش دانشجویی دانست و افزود: "کسانی که امروز داعیه عدالت طلبی در جامعه را دارند با! 740;د خود را با جنبش دانشجویی بسنجند که خود مصداق بارزی از عدالت طلبی و آزادی خواهی در جامعه است."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سعید مدنی در ادامه با ذکر جنبه های مختلف عدالت از جمله عدالت جنسیتی و عدالت صنفی، عدالت طلبی را بدون توجه به این مقولات پروژه ای نا ممکن دانشت. این استاد دانشگاه با ذکر آماری در خصوص وضعیت زنان در جامعه از قبیل طلاق، دیه، بازار کار و... تبعیضات گسترده در خصوص آنان را نمود عینی بی عدالتی در عرصه عمومی دانست و افزود: "بر خلاف آنکه در جمع حاضر نیمی از جمعیت سالن را خانمها تشکیل داده اند، اما در جامعه شاهد پس زدگی زنان می باشیم"
ایشان همچنین با اشاره به تبعیضات صنفی در جامعه، تقدم روحانی بر غیر روحانی را از دیگر نمادهای بی عدالتی در جامعه برشمرد.
سعید مدنی همچنین وضعيت اکبر گنجی و عبدالفتاح سلطانی را ناعدالتی محرز دانست.
سعید مدنی در جمع دانشجویان با اشاره به دوره واگرایی نیروهای اصلاح طلب در دوران دوم ریاست جمهوری خاتمی، دوران حاضر را بهترین فرصت برای همگرایی نیروهای سیاسی نامید.
در ادامه این مراسم به فعالین و اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار لوح تقدیر داده شد.

Copyright: gooya.com 2016