چهارشنبه 9 آذر 1384

پورمحمدي: با تدوين قانون جديد، انتخابات‌ها در كشور هر دو سال يكبار برگزار مي‌شود، فارس

خبرگزاري فارس: وزير كشور گفت: قانون تجميع انتخابات كشور از جمله برگزاري هر دو سال يك بار انتخابات، در وزارت كشور در حال تدوين است كه به زودي ارائه مي‌شود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مصطفي پورمحمدي وزير كشور كه پيش از ظهر چهارشنبه در حاشيه آئين معارفه قائم مقام و معاونين وزارت كشور با خبرنگاران سخن مي‌گفت در خصوص رويكرد جديد اين وزارتخانه براي برقراري امنيت پايدار در كشور تصريح كرد: با حضور افراد توانمند كه تجربه ارزنده‌اي در حوزه مسائل امنيتي و انتظامي دارند، بي‌شك امنيت پايدار در كشور ارتقاء مي‌يابد و اميدواريم با حضور دكتر ذوالقدر و مسئوليتي كه مقام معظم رهبري به من اعطا كردند و با همراهي‌ها و همكاري‌ ديگر دستگاه‌هاي مسئول در حوزه امنيت كشور مانند وزارت اطلاعات در آينده، شاهد ارتقا حد نصاب‌هاي امنيتي در كشور باشيم.
پورمحمدي، برقراري امنيت را مهمترين مطالبه مردم عنوان كرد و افزود: وزارت كشور ضمن كمك به نهادهاي توليد امنيت كشور از جمله تجهيز نيروي انتظامي براي برقراري امنيت پايدار و فراگير، امنيت را به عنوان مقوله‌اي مجرد قلمداد نمي‌كند.
وي تصريح كرد: استقرار و تقويت امنيت مستلزم ارتقاء فرهنگي، اقتصادي و سياسي است تا جامعه از يك بستر سالم رو به رشد برخوردار شود.
رئيس شوراي امنيت كشور خاطرنشان كرد: اگر جامعه از تمامي شرايط برخوردار شود، بي‌شك در حوزه امنيت هم تاثير‌گذار خواهد بود.
وي در خصوص قانوني بودن انتصاب قائم مقام براي شخص وزير كشور با بيان اينكه در خصوص وزارت كشور پيش از اين اطلاعاتي ندارد، افزود: در وزارتخانه‌هاي ديگر از جمله وزارت امور خارجه قائم مقام به عنوان پست ثابت نيست ولي افرادي به عنوان معاون ارشد انتخاب شده‌اند و اين سابقه در وزارت اطلاعات، وزارت جهاد كشاورزي و اينك نيز در وزارت اقتصاد و دارايي وجود دارد.
وي گفت: بر همين اساس، مسئوليت مستقر آقاي ذوالقدر را در وزارت كشور معاونت امنيتي و انتظامي تعيين كرديم و در عين حال ايشان به من در مسائل كلي وزارت كشور به عنوان يك حوزه گسترده و بر اساس سوابق و آشنايي ايشان در مسائل سياسي و اجتماعي كمك خواهند كرد.
وزير كشور در خصوص مشكلات و مسائل مربوط به مرزهاي كشور گفت: مشكل مرز براي ما مشكل بزرگي است و براي اينكه بتوانيم گام بلندي در توليد امنيت داخلي كشور برداريم و از سويي بتوانيم بازار ملتهب اقتصادي و توليد داخلي خود را سامان دهيم، بر ناهنجاري‌هاي مرزي به عنوان عامل موثر و بخش بزرگي از ناهنجاريهاي اجتماعي چون توزيع مواد مخدر فائق آئيم، از ورود كالاهاي غيرمجاز چون اسلحه ممانعت كرده و تخريب‌هاي حوزه فرهنگي را كه از اين سو ناشي مي‌شود، كاهش دهيم و از سوي ديگر ناامني‌هاي مرزها را كنترل كنيم، چاره‌اي جز استقرار و تسلط بيشتر بر مرزها نداريم.
وي گفت: كنترل كامل بر مرزها نيازمند امكانات فيزيكي مناسب، سرمايه‌گذاري بيشتر و تقويت نگهبان مرز و سازمان مرزباني نيروي انتظامي است كه اين مسئله در دستور جدي كار وزارت كشور قرار دارد و برنامه‌هاي آن را با مطالعه مجدد و رفع نواقص تدوين مي‌نماييم تا از سال آينده با تخصيص منابع بيشتر بتوانيم با يك زمان‌بندي قابل قبول 5 ساله، مرزهاي كشور را سامان بخشيده و به كنترل كامل درآوريم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه حضور نظاميان در عرصه مديريت استانداري‌ها چه تاثيري بر افزايش امنيت كشور خواهد داشت، گفت: كشور نيازمند كمك در حوزه امنيتي است و يا جابجايي‌هايي كه انجام داده‌ام فكر مي‌كنم نيازمند‌ي‌هاي امنيتي كشور را هنوز ارضاء نكرده‌ايم.
پورمحمدي تصريح كرد: مديران استاني را كه انتخاب كرده‌ام بيش از آنكه در حوزه امنيتي كمك كنند در حوزه توسعه، ارتقا موفقيت اقتصادي و محروميت زدايي استانها موثرند كه البته توضيح كامل آنرا در يك برنامه تلويزيوني به صورت مشروح ارائه خواهم داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: در انتخابات اخير خودم براي مديريت استانها، تواناترين افراد را براي ارتقا خدمت رساني و توسعه در كشور در نظر گرفتم كه بيشترين مقبوليت در مناطق خود را داشتند و چون مردم به آنها اعتقاد دارند، در مناطق خود از اقبال عمومي برخوردار شده‌اند.
پورمحمدي در خصوص تدوين و بازنگري آئين‌نامه اجرايي انتخابات كشور گفت: وزارت كشور در حال تهيه نظام جامع انتخاباتي كشور در تمامي حوزه‌ها است تا در آينده‌اي نه چندان دور، ساز و كار وزارت كشور براي تجميع برگزاري انتخابات به نتيجه برسد و در اولين فرصت آنرا به اطلاع مردم خواهيم رساند.
وي افزود: برگزاري هر دو سال يك بار انتخابات با هدف تجميع انتخابات از جمله طرح‌هاي در دست بررسي است كه با كارشناسي مطلوب به مرحله تصويب و ارائه به مجلس خواهد رسيد.
پورمحمدي در خصوص معرفي سخنگوي وزارت كشور گفت: در حال حاضر خودم سخنگوي وزارت كشور هستم.

Copyright: gooya.com 2016