دوشنبه 7 آذر 1384

متن دومین شکایت همسر گنجی از تیم عملیاتی دادستان تهران؛ "بيرون هم که بروي خودمان تو را مي کُشيم"، امروز

امروز:معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی اعلام کرد با توجه به عدم رسیدگی موثر رئیس قوه قضائیه به دو شکایت اخیر وی از تيم عملياتي دادستان تهران،وهمچنین وضعیت بحرانی گنجی، متن دومین شکایت خود را-که پیش از این به صورت محرمانه به دفتر هاشمی شاهرودی ارسال کرده بود- جهت استمداد از افکار عمومی و رسیدگی فوری و جدی به این پرونده، علنی کرد.

به گزارش امروز معصومه شفیعی در این باره نوشت:آخرين باري كه آقاي گنجي به مرخصي آمد 6 ماه پيش بود، طي 3 ماه گذشته فقط 3 بار ملاقات داشته‌ايم و فرزندان ايشان مدت 84 روز بود كه پدرشان را نديده بودند.

طي ماه‌هاي اخير بارها به آقاي هاشمي شاهرودي _ رياست قوه قضاييه_ نامه نوشتيم و وضعيت نگران كننده آقاي گنجي را به اطلاع ايشان رسانده و تقاضاي اقدام نموديم ولي متاسفانه تاكنون هيچ پاسخي دريافت نكرده ايم.

در تاريخ 8/8/84 شكايتي از تيم عملياتي دادستاني تهران به دليل شكنجه و ضرب و شتم و آسيب بدني آقاي گنجي و موارد خلاف قانون ديگر به دفتر آقاي شاهرودي تقديم و ثبت شد؛ در تكميل شكايت فوق، شكايت ديگري در تاريخ 22/8/84 از تيم مذكور تقديم دفتر ايشان شد. اكنون به اين دليل كه از سوي آقاي شاهرودي رسيدگي به شكايت اول به خود متهم (دادستاني) ارجاع شده است و در مورد دوم نيز اقدامي صورت نگرفته لذا جهت استمداد از افكار عمومي در رسيدگي به شكايات فوق، متن دومين شكايت تقديم مي‌گردد.

معصومه شفيعي
همسر آ‌قاي گنجي
6/آذر/84
مطابق با هشتاد وچهار مين روز زندان انفرادي آقاي گنجي

«به نام حق»
جناب آقاي هاشمي شاهرودي،
رياست محترم قوه قضاييه!
به استحضار مي‌رساند كه در ملاقات اخير اينجانب با همسرم _ آقاي اكبر گنجي_ در روز جمعه، 20/8/84، ايشان نكته بسيار مهم، نگران كننده و قابل تأملي را يادآور شد؛ در روز ضرب و شتم و شكنجه آقاي گنجي در بيمارستان ميلاد، همان تيم عملياتي ويژه دادستاني كه مسئوليت ضرب و شتم را به عهده داشتند به آقاي گنجي گفته بودند: "فكر نكن از دست ما جان سالم به در مي‌بري، بيرون هم كه بروي يا خودمان تو را مي‌كُشيم يا دوستاني كه در بيرون داريم؛ همان كاري كه با سعيد حجاريان كرديم...".

با توجه به بيان جملات تكان دهنده فوق از سوي مأموران حاكميت و با توجه به سابقه كشتن منتقدان و روشنفكران در طي سال‌هاي اخير و عدم معرفي آمران و عاملان اصلي اين قتل‌ها، من و خانواده‌ام نسبت به زندگي، امنيت و سلامتي آقاي گنجي، بسيار نگران و مضطربيم.

از آنجا كه جنابعالي مسئوليت خطير رياست دستگاه قضايي و بالطبع تيم عملياتي ويژه دادستاني را نيز به عهده داريد و قانوناً مسئول پيگيري شكايات و پاسخگوي مستقيم و نهايي هر نوع اقدام غيرقانوني و غيرانساني اشخاص و سازمان‌هاي زيرمجموعه خود هستيد، لذا شكايت خويش را از تيم عملياتي ويژه دادستاني و آمران آنها كه آقاي گنجي را تهديد به ترور نموده‌اند، تقديم حضرتعالي مي‌كنم.

بديهي است كه در موارد حساس اين چنيني نه تنها اينجانب و خانواده‌ام بلكه افكار عمومي نيز به شدت خواهان پيگيري موضوع و معرفي تروريست‌هايي هستند كه پشت نقاب قانون وماموران دستگاه قضائی خود را پنهان نموده اند.

عدم پیگیری فوری این شکایت به منزله بي‌توجهي به تأمين و تضمين امنيت داخلي بوده و مسئوليت‌هاي بسياري را متوجه حضرتعالي خواهد كرد.

اين شكايت،‌ تكمله شكايت پيشين اينجانب از تيم عملياتي ويژه دادستاني و آمران آنهاست كه در تاريخ يكشنبه 8/8/84 به دفتر حوزه رياست قوه قضاييه، تقديم و ثبت نمودم.

با تقديم احترام
معصومه شفيعي
يكشنبه 22/آبان/84

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016