پنجشنبه 26 آبان 1384

اعتراض برخي اصولگرايان به اقدام فراجناحي پورمحمدي، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : وزیر كشور در اقدامي بي سابقه و جالب توجه، یكی از اعضای مؤسس حزب مشاركت و يكي از مخالفان اقدامات شوراي نگهبان در جريان انتخابات مجلس هفتم را به عنوان مشاور سیاسی خود منصوب كرد.

خبرگزاري انتخاب : وزیر كشور در اقدامي بي سابقه و جالب توجه، یكی از اعضای مؤسس حزب مشاركت و يكي از مخالفان اقدامات شوراي نگهبان در جريان انتخابات مجلس هفتم را به عنوان مشاور سیاسی خود منصوب كرد.

به گزارش سرويس سياسي خبرگزاري «انتخاب» ، مصطفی پورمحمدی در حكم خود خطاب به «ابراهیم انصاری لاری» آورده است: «نظر به توانمندی، تعهد، سوابق و تجربیات ارزشمند شما، به موجب این حكم به سمت مشاور وزیر در حوزه معاونت سیاسی منصوب می‏شوید. امید است در سایه عنایات الهی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و مؤید باشید.»

انصاری لاری كه از اعضای حزب مشاركت است، از سال 79 به استانداری فارس منصوب شده و پیش از این قرار بود با درخواست حزب مشاركت در اواخر دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان سفیر ایران در قطر منصوب شود كه به دلیل مخالفت‌های ‌صورت گرفته منتفی گردید. وی كه پیش از این رییس هیأت داوری حزب مشاركت بوده است، دی ماه سال 1381 با ابراز اعتراض خود نسبت به رد صلاحیت‌های صورت گرفته در جریان انتخابات مجلس از استانداری فارس استعفا داد.

گرچه وزير كشور با اين اقدام خود، نيت خالصانه خود را براي خدمت، خارج از چارچوب بازيهاي سياسي نمايان ساخت؛ اما طي روزهاي اخير برخي از اصولگرايان به اقدام فراجناحي وزير كشور اعتراض كرده و خواستار توضيح وي در اين مورد شده اند.اين افراد معتقدند كه پورمحمدي نبايد از مخالفان دولت در دولت جديد بهره ببرد.

گروههاي اصلاح طلب هنوز به اين اقدام وزير كشور كه در دولت گذشته نيز نظير نداشته، واكنشي نشان نداده اند.

در همين راستا عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس گفت:‌ انتصاب يك نيروي افراطي دوم خرداد براي سمت مشاور سياسي وزير كشور به صلاح نيست و بايد اين حكم اصلاح شود.

احمد رسولي‌نژاد نماينده مردم فيروزكوه و دماوند در گفتگو با فارس، پيرامون انتصاب محمد استاندار سابق فارس به سمت مشاور سياسي وزارت كشور، اظهار داشت: وي داراي سوابق افراطي و حزبي دوم خردادي و همچنين عملكرد ناموفق در دوران كاري خود است.

عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس افزود: استاندار سابق فارس در دوران كاري خود كمتر پيگير مشكلات مردم بوده و بيشتر به دنبال كار سياسي و حزبي بود.

وي تصريح كرد: دادن حكم مشاور سياسي وزير كشور به چنين فردي به صلاح نيست و بهتر آن است كه اين كار اصلاح شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مردم فيروزكوه و دماوند، خاطرنشان ساخت: معمولاً بعد از بركناري استانداران به آنها حكم مشاوره مي‌دهند، اما دادن حكم مشاوره سياسي وزارت كشور به فردي افراطي از گروههاي اصلاح‌طلب صحيح نيست و بايد اين حكم اصلاح شود.

رسولي‌نژاد ادامه داد: به عنوان مثال اگر وي به عنوان مشاور سياسي وزير كشور در برخي موضوعات موضع‌گيري كند با توجه به ديدگاه متفاوتش با وزير كشور مشكلاتي بوجود خواهد آمد كه مناسب نخواهد بود.

وي بيان داشت: وزير كشور يا بايد قيد مشاور سياسي را از سمت وي بردارد و يا اينكه در حد يك كارشناس از وي در وزارتخانه استفاده شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض برخي اصولگرايان به اقدام فراجناحي پورمحمدي، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016