یکشنبه 22 آبان 1384

مدير مسوول روزنامه فجر محاکمه شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگاه روزنامه فجر به مدير مسوولي منصور قنواتي، صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدرضا صارمي و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه نماينده مدعي‌‏العمومي با قرار گرفتن در جايگاه اتهام مديرمسوول روزنامه فجر را نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي‌ با استناد به شماره‌‏هاي 555،‌‏ 561، 569‌‏، 573،‌‏ 579، 586، 588 و 606 عنوان كرد كه در آن اظهارنظرهايي از برخي فعالان سياسي به چشم مي‌‏خورد.
نماينده مدعي‌‏العموم همچنين يكي ديگر از اتهامات منصور قنواتي را توهين به شاكي خصوصي عنوان كرد.
منصور قنواتي‌‏، مديرمسوول روزنامه فجر نيز در ادامه اين جلسه با قرارگرفتن در جايگاه بدون ورود به جزئيات اتهامات منتسب به خود، اظهار داشت: نشريه فجر پيش از اين به صورت هفته‌‏نامه در استان خوزستان منتشر مي‌‏شد و دو سال است كه به صورت روزنامه در تهران به چاپ مي‌‏رسد. در اين مدت نيز نشان داده‌‏ايم كه هيچ‌‏گونه وابستگي حزبي و گروهي به اشخاص و احزاب نداريم.
وي با بيان اينكه كليه اتهاماتش در حوزه سياست بوده است، افزود: اكثر اتهامات مدنظر نماينده دادستان مربوط به اظهارنظرهاي صاحب‌‏نظران و مسوولان كشور است كه در خبرگزاري‌‏هاي رسمي كشور درج شده است. اكثر اين مطالب نيز مربوط به انتشار برخي مطالب در مورد زندانيان سياسي،‌‏ انتخابات مجلس هفتم و انتخابات رياست‌‏جمهوري دوره نهم است.
قنواتي با بيان اينكه روزنامه تحت مديريتش بدون هيچ‌‏گونه غرض‌‏ورزي و بدون هيچ نيت مغرضانه‌‏اي در چاپ مطالب اقدام مي‌‏كند، تصريح كرد: اينكه گفته شود ما به قصد تهييج افكار افراد را به تحصن در حمايت از زندانيان سياسي دعوت كرده‌‏ايم، مطلبي نادرست است. بنده خود را فردي انقلابي و از بچه‌‏هاي جبهه مي‌‏دانم. براي اين انقلاب هم زحمت كشيده‌‏ام. تاكنون نيز هيچ پست و مقامي را نيز برعهده نداشته‌‏ام.
مديرمسوول روزنامه فجر اضافه كرد: تمام افراد و احزابي كه ديدگاه‌‏هاي آنان در روزنامه‌‏ به چاپ رسيد،‌‏ از افراد نظام و جريانات داخل نظام هستند و مدتي را نيز در نظام مسووليت داشتند. اگر به فرض انتشار افكار و ديدگاه‌‏هاي اين افراد و احزاب مجرمانه است بايد از كانال‌‏هاي مشخص قانوني اين مصاديق جرم مشخص شود. ما اگر ديدگاهي از يك حزب را منتشر مي‌‏كنيم فرداي آن روز ديدگاه جناح مقابل آن را نيز مطرح مي‌‏كنيم.
وي افزود: ما مطالب و ديدگاه‌‏ها را صرفاً از بعد اطلاع‌‏رساني به چاپ مي‌‏رسانيم و هيچ غرضي در انتشار آنها نداريم.
قنواتي با بيان اينكه نبايد عرصه را چنان بر مطبوعات تنگ شود كه نتوانند اظهارنظرهاي افراد و احزاب را منتشر كنند، گفت: تنگ كردن عرصه بر مطبوعات به صلاح جامعه و نظام نيست، به اعتقاد بنده برخي رويه‌‏ها نيازمند بازنگري است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مديرمسوول روزنامه فجر همچنين در مورد شكايت شاكي خصوصي متن دفاعيه خود را به صورت لايحه‌‏اي مكتوب به دادگاه ارايه كرد.
قنواني در آخرين دفاع خود گفت: هيچ‌‏گونه قصد و نيت مغرضانه‌‏اي در چاپ مطالب و ديدگاه‌‏ها نداشته و نداريم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مدير مسوول روزنامه فجر محاکمه شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016