شنبه 21 آبان 1384

نامه سرگشاده انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران به رييس قوه قضائيه برای آزادي اکبر گنجي، ايلنا

در نامه اي سرگشاده به رييس قوه قضائيه؛
انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران خواستار آزادي اكبر گنجي شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران ايران طي نامه‌‏اي خطاب به آيت‌‏الله هاشمي شاهرودي؛ رئيس قوه قضائيه خواستار آزادي و رسيدگي به وضعيت اكبر گنجي شد.
به گزارش "ايلنا" در قسمتي اين نامه آمده است: از آنجا كه بر طبق قانون اساسي قوه قضاييه قوه‌‏اي است مستقل كه پشتيبان حقوق فردي و اجتماعي شهروندان و مسوول تحقق بخشيدن به عدالت و انصاف در كشور و مرجع رسمي تظلمات و شكايات است، بدينوسيله نسبت به برخوردهايي كه بر اكبر گنجي؛ روزنامه نگار زنداني روا شده و مي‌‏شود، به شما تظلم و شكايت داريم و از جنابعالي درخواست داريم كه با رسيدگي به اين شكايت به دادخواهي در حق اين شهروند برخيزيد.
اين نامه مي افزايد: يادآور مي شويم كه در ماده 15 قانون احترام به آزادي‌‏هاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي مصوب مجلس ششم, كه در پي ابلاغ بخشنامه جنابعالي به دستگاه قضايي تصويب شد, آمده است؛ رئيس قوه قضاييه موظف است هياتي را به منظور نظارت و حسن اجراي موارد فوق تعيين كند. كليه دستگاه‌‏هايي كه به نحوي در ارتباط با اين موارد قرار دارند، موظفند با اين هيات همكاري لازم را معمول دارند. آن هيات وظيفه دارد در صورت مشاهده تخلف از قوانين, علاوه بر مساعي در اصلاح روش‌‏ها و انطباق آنها با مقررات با متخلفان نيز از طريق مراجع صالح برخورد جدي نموده و نتيجه اقدامات خود را به رئيس قوه قضاييه گزارش نمايد. بر اين پايه از شما اكيدا درخواست داريم كه اين هيات را مسول رسيدگي به وضعيت اكبر گنجي و ارائه گزارش نماييد تا بيش از اين وضعيت اين روزنامه نگار زنداني در ابهام و ايهام و ضد و نقيض گويي‌‏هاي مسئولان قضايي گرفتار نماند و موجبات هزينه‌‏زايي براي نظام در افكار عمومي داخلي و خارجي نگردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نويسندگان اين نامه در ادامه خاطرنشانكرده‌‏اند: هر چند نامه هاي گذشته ما تاكنون بي جواب مانده ولي اين انجمن به عنوان يك نهاد صنفي، ناگزير از پيگيري حقوق صنفي و قانوني اعضاي خود است و بر اين نظريم كه از راه تعامل و گفت‌‏وگوي بين نهادهاي مدني و نهادهاي حكومتي با كمترين هزينه و بيشترين فايده مي‌‏توان به حل مسائل و مشكلات مرتبط با صنف پرداخت.
در پايان اين نامه آمده است: در شرايط كنوني نيز پيشنهاد مي كنيم كه در اسرع وقت اجازه ملاقات و تماس به آقاي گنجي با خانواده و وكلايش داده شود و در صورت نگراني دست‌‏اندركاران اين پرونده در اين باره مي‌‏توانيد با كمك اين نهاد نسبت به رفع و رجوع اين مسئله اقدام نمايند.

Copyright: gooya.com 2016