دوشنبه 16 آبان 1384

صادق زيباكلام: آنچه در عرصه‌ي مديريتي اتفاق افتاده، گردش نخبگان نيست، ايسنا

افراد توانمتد نبايد كنار گذاشته شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر صادق زيباكلام معتقد است تغيير و تحولاتي كه در عرصه‌هاي مديريتي و وزارتخانه‌هاي كشور ايجاد شده در راستاي گردش نخبگان نيست.

اين مدرس دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: آنچه ظرف سه چهار ماه گذشته اتفاق افتاده، اين است كه تمامي مسؤولان در رده‌هاي بالا و پايين مديريتي جابه‌جا و افراد جديدي جايگزين شده‌اند. به نظر من اين تغيير و تحولات به حدي گسترده است كه ظرف 27 سال گذشته در زماني كه كارگزاران و اصلاح‌طلبان هم حاكم بودند شاهد اين وسعت از تغيير نبوديم؛ چنان‌كه اين تغيير و تحولات حتي در سطح مديران بانك‌ها نيز اتفاق افتاده است.

وي با تأكيد بر اين‌كه اين حجم از تغيير و تحولات ربطي به گردش نخبگان ندارد، با ابراز اين عقيده كه اين امر مطمئنا منافع ملي را نيز با گذر زمان به خطر مي‌اندازد، گفت: آقاي احمدي‌نژاد و دوستانش معتقد هستند كه افرادي باتجربه‌تر و متخصص‌تر را جايگزين كرده‌اند. اين سوال پيش مي‌آيد پس كشور چگونه با اين همه افراد نالايق در سطوح مختلف در گذشته اداره مي‌شده است؟ و اگر نيز بگوييم كه نه! بخشي از افرادي كه در طول اين 27 سال مدير بوده‌اند، افراد لايق و مديران خوبي هستند، همين افراد نيز كنار گذاشته شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اعتقاد به اين‌كه گردش نخبگان داراي اصولي است، اظهار داشت: من اين را گردش نخبگان نمي‌دانم. گردش نخبگان بايد از طريق فكر و انديشه و به وسيله‌ي احزاب صورت گيرد. گردش نخبگان به اين به اين معنا نيست كه مديران توانمند را به دلايل اختلافات سياسي كنار بگذاريم.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صادق زيباكلام: آنچه در عرصه‌ي مديريتي اتفاق افتاده، گردش نخبگان نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016