سه شنبه 10 آبان 1384

مجاهدين خلق از فهرست گروه هاي تروريستي در انگليس حذف نمي‌شوند، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۱۰‬

دولت انگليس پيشنهاد خارج كردن نام سازمان مجاهدين خلق را از فهرست گروههاي تروريستي اين كشور رد كرد.

دكتر "كيم هاولز" معاون وزير خارجه انگليس در امور خاورميانه، با رد تقاضاي دو نماينده پارلمان هوادار گروه موسوم به "شوراي ملي مقاومت" اعلام كرد كه نام اين گروه همچنان در فهرست گروههاي تروريستي باقي مي‌ماند.

هاولز در پاسخ به يك پرسش مكتوب پارلماني كه توسط "ديويد ايمس"نماينده حامي مجاهدين خلق مطرح شده بود ، گفت: ما قصد چنين كاري را نداريم.

مجاهدين خلق براساس قانون ضدتروريسم سال ‪ ۲۰۰۰‬در انگليس يك گروه تروريستي شناخته شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون وزير خارجه انگليس تصريح كرد: اين سازمان (مجاهدين خلق) سابقه طولاني در مداخله در فعاليت هاي تروريستي در ايران و ديگر كشورها دارد و به اعتراف خود عامل حمله‌هاي خشونت باري بوده كه منجر به مرگ افراد بسياري شده است.

هاولز همچنين در پاسخ به "برايان بينلي" يكي ديگر از نمايندگان محافظه‌كار پارلمان كه خواستار پيشقدمي انگليس در حذف نام مجاهدين خلق از فهرست تروريستي آمريكا واتحاديه اروپا شده بود، گفت: اين سازمان تروريستي در فهرست گروههاي تروريستي خارجي در آمريكا قرار دارد و حسابهاي بانكي آن گروه نيز توسط اتحاديه اروپا مسدود شده و انگليس نيز حامي اين اقدامات است.

دو نماينده محافظه‌كار پيشنهاددهنده حذف نام مجاهدين خلق از فهرست گروههاي تروريست در انگليس به گفته خودشان ماه گذشته در تظاهرات اين گروه در نيويورك حاضر شده بودند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجاهدين خلق از فهرست گروه هاي تروريستي در انگليس حذف نمي‌شوند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016