یکشنبه 17 مهر 1384

شيرين عبادي: متأسفم كه بخشي از سيستم قضايي كشور دفاع از متهم را همسان اتهام مي‌‏داند، ايلنا

* رغبتي براي وكالت پرونده‌‏هاي سياسي باقي نمانده است

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس كانون مدافعان حقوق بشر با اشاره به اتهام منتسب به عبدالفتاح سلطاني، گفت: متأسفانه بخشي از قوه قضاييه دفاع از متهم را همسان اتهام مي‌‏داند، مگر وقتي يك وكيل از قاتلي دفاع مي‌‏كند شريك در قتل محسوب مي‌‏شود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، شيرين عبادي شب گذشته در مراسم جشن مهرگان كه در موسسه حقوقي راد برگزار شد، با بيان اين كه سلطاني و زرافشان به جرم دفاع از حق و عدالت در زندان به سر مي‌‏برند، گفت: متأسفانه زماني كه سلطاني بازداشت شد، عنوان اتهامي‌‏اش جاسوسي بازگو شد، اما اين ادعا با اظهارات بازپرس پرونده وي كه منكر اتهام جاسوسي سلطاني بود، مغايرت دارد.
وي با تأكيد بر اين كه تا جرمي اثبات نشود، نمي‌‏توان اتهام را افشا كرد، اظهار داشت: چه طور قوه قضاييه به خود جرأت مي دهد كه با حيثيت شريف‌‏ترين وكلا چنين رفتار كند، آيا شيوه در پيش گرفته شده در مورد پرونده سلطاني يك دادرسي عادلانه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عبادي با اشاره به ناصر زرافشان، گفت: اين وكيل دادگستري با تني بيمار، سه سال است كه به خاطر دفاع از خانواده يك مقتول قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي (پوينده) در زندان به سر مي‌‏برد، آيا با چنين وضعي رغبتي براي وكالت پرونده‌‏هاي سياسي باقي مي‌‏ماند؟ آيا شادي و نشاط بر ما رواست، زماني كه دو وكيل در زندان به سر مي‌‏برند؟. زماني كه كاري از ما بر نمي‌‏آيد، به ياد دكتر شريعتي مي‌‏افتم كه مي‌‏گفت؛ "اگر نمي‌‏توانيد ظلمي را تحمل كنيد آن را بازگو كنيد".

Copyright: gooya.com 2016